۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۲۹۲۱۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بزرگترین مصیبت عاشورا جهل و نافرمانی مردم از ولی خدا‏ است

استاد حوزه علمیه بزرگترین مصیبت عاشورا را جهل و نافرمانی از ولی خدا دانست و گفت: اگر شخصی در مجلس امام حسین(ع) عزاداری کرد اما قلبش تسلیم حکم خدا نبود این یک مصیبت برای شیعه ‏است و قلب امام زمان را به درد می آورد.‏
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، پیش از ظهر امروز در مصلی نماز جمعه شاهین شهر، گفت: امام رضا(ع) روز عاشورا روز مصیبت و حزن و بکاء است و هر کس این روز را روز حزن خود قرار دهد روز قیامت روز شادی او خواهد بود.

وی بالاترین مصیبت را جهل و نافرمانی ولی خدا دانست و ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند امام حسین(ع) برای پاک کردن این مصیبت جان خود را داد تا مردم از سرگردانی و گمراهی نجات پیدا کنند، امروز هم امام زمان(عج) گرفتار همان مصیبتی است که امام حسین(ع) گرفتار آن بود، امروز هم شیعیان باید بر مصیبت جهل جهانیان در عدم حمایت از ولی خدا گریه کنند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز بسیاری از  مردم به وضوح در برابر احکام واضح خداوند موضع می گیرند و نامه می نویسند که فلانی این مطالب را بالای منبر ذکر نکن، امروز در جامعه ما آیات و روایات مربوط به حیا و ازدواج در زیر پا لگدمال می شود، دل امام زمان(عج) امروز از این خون است که چرا امام حسین(ع) از سوی مردم اطاعت نشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری‏ اظهار داشت: مصیبت روز عاشورا اینست که کوفیان قرآن ناطق را پاره پاره کردند و به او رحم نکردند، کوفیان برای شهوت و حب دنیا پا روی احکام خداوند گذاشتند، شهوت و ثروت و ریاست و خانواده چیزهایی بود که چشم بصیرت کوفیان را کور کرد.

وی ابراز داشت: اگر عزادار مرد یا زن در مجلس امام حسین(ع) نشست و عزاداری هم کرد اما قلبش تسلیم حکم خدا نبود این یک مصیبت است، هر آنچه را که خداوند واجب کرده به سود ماست و هر آنچه که خداوند آن را حرام اعلام کرده به ضرر بشر است، عده ای سعی می کنند احکام واضح دین خدا را مربوط به تاریخ گذشته تفسیر کنند و بگویند این احکام موقتی و برای انسان های سالیان دور است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: اگر دیدیم ما هم امروز به بسیاری از احکام دین خدا اعتراض داریم بدانیم ما هم امروز برای امام زمان(عج) مصیبت هستیم، یعنی برای امام حسین(ع) عزاداری بکنیم اما خودمان عامل مصیبت امام زمان(عج) هم باشیم.

قمه زنی در دنیای امروز سبب وهن تشیع است

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در عصر حاضر قمه زنی عامل وهن شیعه است اما عده ای نمی فهمند و توجهی ندارند، دشمن هم عکس مراسم قمه زنی کودکان را در کنار تصویری که حیوانی در حال نوازش فرزندش است در اینترنت منتشر می کند و زیر آن می نویسد شیعیان از حیوانات هم وحشی تر هستند و مردم دنیا هم فریب این رسانه ها را می خورند.

وی‏ بیان داشت: امروز اگر در اینترنت جمله «شیعه مسلم» را جستجو کنید تصاویر خون آلود می آید و اگر «سنی مسلم» را بیابید تصاویر نماز و عبادت خواهید دید، این برای ما یک مصیبت است که اگر یک انسان در آن طرف دنیا بخواهد مسلمان شود نمی تواند با حقیقت آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در روایت است که بدترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد، پیامبر اسلام(ص) می فرمایند نفهم ترین انسان ها کسی است که برای دنیای دیگران آخرت خود را تباه کند، کسی که برای رأی آوردن یک کاندیدا دست به هر کار حرامی می زند یا دختری که برای لذت مردان نامحرم موی خود را بیرون می گذارد در زمره همین افراد هستند، برخی افراد نزول می خورند و با خدا می جنگند تا پول هنگفت جمع کند و چند نسل بعد از خود را بی نیاز کند، این نفهمی مردم است که امروز قلب امام زمان(عج) را در فشار قرار داده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انسان محزون کسی است که سرمایه او دریافتی لازم را نداشته باشد، امام حسین(ع) همه دارایی خود را در روز عاشورا خرج کرد اما باز هم کوفیان نفهمیدند، امام حسین(ع) دیشب تا صبح برای مردم دعا می کرد تا هدایت شوند، امام حسین(ع) یک روز وقت گرفت تا نماز و قرآن خواندن خود را به لشکر دشمن نشان دهد تا خیال نکنند نامسلمان و خارجی است تا اینکه عده ای هدایت شوند و به اشتباه خود پی ببرند.

وی ابراز داشت: این نماز خواندن امام حسین(ع) در روز عاشورا که نماز خوف و دو رکعتی بود با جانفشانی یارانش ممکن شد، «سعید ابن عبدالله» جلوی امام حسین(ع) در حین نماز ایستاده بود و تیر می خورد، نوشته اند 13 تیر به بدن او اصابت کرد، آخرین تیر هنگام سلام نماز امام(ع) آمد و سعید وقتی دید دستانش قفل شده و نمی تواند تیر را بگیرد با صورت خود تیر را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: البته امروز خرج سرمایه امام حسین(ع) نتیجه داده و این همه عزادار دارد و بر اساس آموزه ها و عبرت های عاشورا موفقیت های زیادی برای مسلمانان و اسلام بدست آمده و دین اسلام از نابودی کامل حفظ شده است، اما در روز عاشورا امام حسین(ع) علی اکبر و علی اصغر(ع) و حضرت ابوالفضل و همه یاران باوفایش را داد اما کوفیان باز هم نفهمیدند.

استاد حوزه و دانشگاه انجام واجبات را سوخت لازم برای ورود به بهشت دانست و افزود: محرمات را باید ترک کنیم چرا که کار حرام هیزم جهنم است، هر اندازه کار حرام با خود به آن دنیا ببریم به همان اندازه هم خواهیم سوخت، خدمت به مخلوقات هم گناهان را پاک می کند، صبر بر مشکلات هم پاداش فراوان دارد و در آن دنیا به درد ما می خورد، امروز صبر مردم بر مشکلات خیلی پایین آمده است.

ایثار انسان را نزد خداوند عزیز می کند

وی ایثار را عامل آمرزیده شدن گناهان انسان دانست و با اشاره به داستان اعطای افطاری خانواده امیرالمؤمنین(ع) به یتیم و مسکین و اسیر، اظهار داشت: ایثار انسان را نزد خداوند عزیز می کند، حضرت ابوالفضل(ع) آب روی آب ریخت و ننوشید و آن همه عزیز شد، امام حسین(ع) هم یکی دردانه خداست، شهدای اسلام هم به دلیل ایثار عزیزان خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری‏ در ادامه بیان داشت: اگر ایثار کنیم در چشم امام زمان(عج) عزیز می شویم و آرزوی ما در دعای ندبه برآورده می شود، وقتی شمر ملعون برای ابوالفضل(ع) امان نامه آورد خیلی برای عباس(ع) سنگین بود.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با مقایسه دوران امام حسین(ع) با دوران کنونی، گفت: امروز هم یزیدیان زمان که همان آمریکا و اسراییل هستند برای برخی امان نامه می آورند، اما استکبار چیزی در وجود این افراد می بیند که امان نامه به آن ها می دهد، به همین علت هم امان نامه شمر برای عباس(ع) بسیار ناراحت کننده بود./869/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات