۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۹۱۹۱
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

مکتب امام حسین تنها پناهگاه ما در برابر فتنه‌های معاصر

استاد برجسته حوزه علمیه اساس تمدن معاصر را تحقیر دین خدا و انبیاء الهی دانست و گفت: مکتب بصیرت زای امام حسین(ع) تنها پناهگاه ما در برابر فتنه‌های معاصر است.
آیت الله سید مهدی میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به سوره کافرون، اظهار داشت: کافران حتی برای کشاندن پیامبر(ص) به سمت خود طمع داشتند ولی پیامبر می گفتند که من نه در مقصد و نه در راه با شما همراه نیستم.

وی با بیان این که نقشه شیطان و ایادی او در زمین طرح بسیار بزرگی است که حتی اولیاء خدا را هم در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: آنها به صورت پنهان و آشکار به دنبال حمز و لمز دین خدا هستند تا دین خدا را از هر طریقی تحقیر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این که برخی مکاتب فکری دین را افیون ملت ها می دانند و ابزاری در دست حاکمان برای به استثمار کشیدن مردم می دانند تحقیر آشکار دین است؛ در هیچ دورانی به اندازه دوران به اصطلاح روشنفکری دین را تحقیر نکرده اند و کار به جایی رسیده است که می گویند خدا مرده است.

وی با اشاره به تحقیر غیر مستقیم دین به وسیله کفار ابراز کرد: تمدن شیطانی غرب گاهی به وسیله تکنولوژیها و فناوری های جدید به صورت غیر مستقیم دین را تحقیر می کنند.

آیت الله میرباقری ارتکاب، اشاعه و اقامه منکر را سه مرحله عمل به منکرات دانست و گفت: بدترین مرحله عمل به منکر اقامه منکر است که افراد در عقل اجتماعی مردم تصرف می کنند و منکر را معروف نشان می دهند؛ برای مثال شراب خواری را نماد روشنفکری و حجاب و عفاف را نشانه عقب ماندگی معرفی می کنند.

وی با بیان این که امروز با ایده ترقی و توسعه دین را تحقیر می کنند، افزود: برخی به ناحق می گویند دینداران با لذت و تفریح مخالف هستند و از این طریق دین را در میان مردم بد جلوه می دهند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری تمدن امروز غربی از پوشاک گرفته تا خوراک و تفریح و سبک زندگی را ضد ارزش های انبیاء الهی خواند و اظهار داشت: امروز کار ما خیلی سخت است زیرا یک تمدن شیطانی شکل گرفته است و راه و روش انبیاء الهی را تحقیر و تمسخر می کند و خود را توسعه یافته و مترقی نشان می دهد.

وی با بیان این که اگر تمدنی اساسش درگیری با توحید و راه و روش انبیاء الهی بود چیزی جز آتش نیست، افزود: امروز تنها پناهگاه ما برای در امان ماندن از این هجمه عظیم دشمنان خدا دستگاه امام حسین(ع) است؛ امام حسین(ع) کاری کرد که حتی علمای اهل سنت هم بر کفر یزید اعتراف کردند و نقشه یزید و یزیدیان را نقش بر آب کرده است.

آیت الله میرباقری با بیان این که امام حسین(ع) کار را برای ما آسان کرده است، خاطرنشان کرد: سیر ما در مسیر حسینی شدن از تباکی شروع می شود و سپس به بکاء و بصیرت و موضع گیری و در نهایت حرکت و جهاد در این مسیر ادامه پیدا می کند و امام حسین(ع) تنها پناهگاه ما در مقابل فتنه جهان معاصر است./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات