۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۱۱۴
رییس شورای همبستگی ملی پاکستان:

اتحاد شیعه و سنی رمز خنثی شدن توطئه های دشمن است

رییس شورای همبستگی ملی پاکستان تصریح کرد: مسلمانان این کشور از هر گروه یا مکتب فکری، باید با اتحاد در کنار همدیگر، توطئه های تفرقه آمیز دشمن را خنثی کنند.
 «صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر» رییس شورای همبستگی ملی پاکستان و رییس جمعیت علمای این کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، «صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر» رییس شورای همبستگی ملی پاکستان و رییس جمعیت علمای این کشور در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی گفت: مردم پاکستان متحد و می دانند که دشمنان اسلام و پاکستان در تلاش هستند تا بین آنان تفرقه افکنی کنند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای اتحاد بیشتر مسلمانان در این کشور، گفت: شورای همبستگی ملی با همکاری اعضایش و بهره گیری از کمک و همکاری دیگر گروه های اسلامی داخل پاکستان، در راستای گسترش اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه به ویژه در ایام محرم اقدام کرده است.

صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای گسترش صلح و دوستی و دوری از اقدامات تفرقه افکنانه، همایش و آیین های هماهنگی ویژه ای برای ترویج وحدت و هماهنگی مسلمانان پاکستان به ویژه در محرم برگزار شده است.

رییس جمعیت علمای پاکستان در این مصاحبه همچنین از عاشورا به عنوان یادآور شهادت و ایثار امام حسین (ع) و شهدای کربلا یاد کرد و تصیح کرد :بهترین روش برای ادای احترام به حضرت امام حسین (ع) و شهیدان کربلا، پیروی از آموزه های دینی و اخلاقی قیام کربلاست.

این صاحبنظر دینی پاکستان افزود: بر اساس این آموزه ها، جهان مسلمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی است و پس از سوریه و عراق، دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی و اختلاف در پاکستان هستند، ولی با اتحاد مسلمانان، تمامی توطئه ها علیه مردم این کشور شکست می خورد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات