۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۲۹۱۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

بیان کلام امام حسین از راه های احیای دین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای دین بوده است،که یکی از راه های احیای دین در مجالس سوگواری اباعبدلله الحسین (ع) بیان کلام اهل بیت (ع) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر در جمع عزاداران تاسوعای حسینی، بیان داشت: ایجاد معرفت در بین اقشار مردم یکی از برکات سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در بین اقشار مختلف مردم است.

هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیای دین بوده است

حجت‌الاسلام مسعودی اظهار کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیای دین بوده است، که یکی از راه های احیای دین در مجالس سوگواری اباعبدلله الحسین (ع) بیان کلام اهل بیت (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ملت بزرگ و خداجوی ایران اسلامی تشنه آموزه‌های دینی هستند، گفت: گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی منکر و نهادینه کردن آموزه‌های دینی هدف اصلی قیام امام حسین (ع) و امروز عموم مردم باید در مسیر ترویج این فرهنگ عظیم گام بردارند.

محرم فرصتی برای زنده شدن دین

حجت‌الاسلام مسعودی ابراز کرد: محرم فرصتی است که مردم به صورت خودجوش گرد هم آمده و با تشکیل مجالس، معارف اباعبدالله الحسین (ع) را مطرح کرده و این مجالس سبب زنده شدن دین می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه باید با آسیب های عزاداری مقابله کرد، گفت: نحوه عزاداری باید موجب رضایت خدا و اهل بیت (ع) باشد و از استفاده از ابزار آلات موسیقی و سبک های حرام که به دور از شان و منزلت عزاداری سیدالشهدا (ع) است به شدت پرهیز شود.

حجت‌الاسلام مسعودی افزود: باید از غلو کردن، اسطوره سازی، نسبت دادن حرف های غیر مستند و غیر واقعی به امام حسین (ع) پرهیز شود تا زمینه سوء استفاده دشمن از این مطالب فراهم نشود.

استان البرز در روز تاسوعای حسینی ندای یا ابوالفضل(ع) سرداد 

به گزارش رسا، امروز هم‌زمان با روز تاسوعا در آستانه سالروز شهادت امام حسین(ع)، عاشقان حسینی در نقاط مختلف استان البرز با در دست داشتن پرچم های سیاه و با بستن سربندهای یا حسین (ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا زینب (س ) ندای یا حسین (ع) سردادند.

عزاداران حسینی در استان البرز از صبح امروز تا لحظاتی پیش در قالب دسته‌های عزاداری از میدان بزرگ شهدای کر به سمت مساجد و امامزاده ها به حرکت درآمده و به عزاداری پرداختند.

روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان البرز ضمن بیان وقایع کربلا به ویژه روز تاسوعا، مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا کردند.

امروز خیابان‌های منتهی به بقعه مبارکه امامزاده حسن(ع) کرج مملو از عزادارانی است که بار دیگر ارادت و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

هم اکنون نیز هیإت های عزاداری و گروه های زنجیرزن مردمی به صورت خودجوش با حضور در خیابان های شهر کرج و سایر مناطق استان البرز در قالب کاروان های غم دایر در حال عزاداری هستند.

هیات های عزاداری و ایستگاه های صلواتی نیزبا دود کردن اسپند و عطرافشانی گلاب به استقبال عزاداران آمده و هم نوا ندای علمدار کربلا ابوالفضل العباس(ع) را با سینه زن و زنجیر زدن سردادند.

به گزارش رسا، برپایی برنامه‌های شیرخوارگان حسینی، احلی من‌العسل و همایش 3 ساله کربلا و همچنین تجمع عاشوراییان از برنامه های چند روز اخیر مردم مومن و خدای استان البرز در ایام محرم بود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات