۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۲۹۰۵۴
با حضور شخصیت های برجسته حوزوی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم عزاداری روز تاسوعا در دفتر آیت‌الله مکارم

مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی درحضور این مرجع تقلید برگزار شد.
 عزاداری بیوت مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی امروز با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی  و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین و حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور پرشور اقشار گوناگون مردم در بیت مرجعیت همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت و ابعاد شخصیتی حضرت اباالفضل العباس(ع) را تبیین کرد.

وی با اشاره به شخصیت حضرت عباس(ع)، ادامه داد: از کسانی که خود را به امام حسین(ع) به خوبی نشان داد حضرت اباالفضل بوده است، امام زمان(عج) در زیارتی به حضرت عباس بن علی(ع) سلام می دهد که جانش را برای برادرش داد و خود را فدای او کرد.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا به اصحاب خود هرچه فرمودند که از کربلا بروید نرفتند، وقتی اصحاب نرفتند حضرت از خدا خواستند که جایگاهشان را در بهشت و قیامت به آن ها نشان دهد، در جایی نوشته شده که حضرت عباس جایگاه خود را در بهشت نگاه نکرد و امام حسین(ع) علت را جویا شدند، حضرت ابالفضل گفت ای مولای من جایگاه و بهشت من شما هستید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: 6 معصوم در برابر حضرت اباالفضل العباس(ع) ادب کردند که امیرمؤمنان، حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و امام زمان(عج) هستند، در ابعاد شخصیتی حضرت عباس تنها به باب الحوائج بودن و گریه کردن برای شفای مریض توجه شده که کافی نیست.

وی اضافه کرد: از مجموعه ابعاد شخصیتی دو ویژگی بسیار عجیب است که شامل ایثار و ادب می شود، هرجا ایثار باشد پیروزی و فتح وجود دارد، قیادت مرجع بزرگ یعنی حضرت امام و دیگر مراجع و حوزه و شیعه سلحشور در پشتیبانی از بزرگان و رهبران انقلابی ایجاد کرد که زور دنیا به انقلاب اسلامی نمی رسد و 40 سال از عمر آن می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که اگر دشمن می توانست در همان سال اول انقلاب را در نطفه خفه می کرد، گفت: با عنایت الهی دشمن نتوانسته چنین کاری کند چرا که در کشور ایثار وجود داشته و دارد؛ ویژگی مهم دیگر ادب است که در حضرت عباس بسیار وجود داشت و همین ادب سبب نجات حر و قرار گرفتن در مسیر سعادت او شد، حضرت عباس مظهر تمام عیار ایثار و ادب بود./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
یا ابا عبدالله
0
0