۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۰۱۸
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

ذلت ناپذیری دربرابر مستکبران برگرفته از حماسه عاشورا است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا حتی یک لحظه هم احساس ضعف و ذلت نکردند، گفت: ما نیز نباید در برابر دشمن به ویژه آمریکا، ارتجاع عرب و داعش احساس ضعف و ذلت کنیم.
اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب و با حضور مسؤولان و مردم عزادار برگزار شد، گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: تاسوعا روزی است که امام حسین(ع) و یارانش در کربلا در محاصره و تنگنای دشمن قرار گرفتند و کوفیان در آن روز قصد به شهادت رساندن حضرت داشتند.

وی افزود: عاشورای حسینی در یک نیمروز اتفاق افتاد و اشقیای کربلا امام حسین(ع) و یاران باوفایش را در یک فاصله زمانی اندک به شهادت رساندند.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه با باین اینکه روز عاشورا تعداد لشکر دشمن با تعداد افراد کاروان امام حسین(ع) قابل قیاس نبود، اظهار داشت: امروز کل زمین و زمان کربلا و عاشورا است بنابراین ما دیگر کربلا را یک قطعه جغرافیایی کوچک نمی‌دانیم چرا که امام حسین(ع) چراغ هدایت برای همه امت‌هاست.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با استناد به کلام امام راحل که فرمودند: ما هرچه داریم از محرم و صفر است، ابراز کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب فرمودند: اگر می‌خواهید انقلاب مصون بماند نخست ولایت فقیه را بزرگ بشمارید سپس عاشورا و تاسوعا را؛ امروز عاشورا یک مساله بین المللی است.

وی با تاکید براینکه فرهنگ حسینی سراسر آزادی و آزادگی است، گفت: امام حسین(ع) فرمودند: مرگ با عزت بهتر از حیات با ذلت است؛ امام حسین(ع) پدر امت است بنابراین ما باید در همه شوونات زندگی به ایشان و ائمه اطهار(ع) تاسی داشته باشیم.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه ما باید در همه امور اعم از سیاسی، اقتصادی و اخلاقی تابع فرهنگ حسینی باشیم، گفت: امام حسین(ع) سنبل اخلاق و تدبیر است ایشان در روز عاشورا حتی یک لحظه هم احساس ضعف و ذلت نکردند و امروز ما نیز نباید در برابر دشمن به ویژه آمریکا، ارتجاع عرب و داعش احساس ضعف کنیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات