۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۹۰۱۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان شهرستان زرند، توزیع یک هزار بسته تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند کرمانی، احداث شبستان جدید امامزاده سلطان سید احمد جیرفت و اجرای عملیات عمرانی در امامزاده بخش راین عناوین برخی از اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد زواری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با اشاره به برگزاری برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: برنامه های عزاداری ایام ماه محرم و صفر در امامزادگان این شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: سازمان اوقاف در چندین سال گذشته با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم امامزادگان را به عنوان قطب عزاداری عزاداران حسینی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام زواری با بیان اینکه بیشتر موقوفات و وقف های صورت گرفته با نیت عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وقف است، افزود: مراسم عزاداری و اطعام عزاداران حسینی در راستای اجرای امینانه به نیات واقفین خیر اندیش به همت اوقاف و متولیان موقوفات در این ماه انجام می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند تصریح کرد: در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم تجمع بزرگ "لبیک یا حسین" در محل امامزاده حمزه و سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) ،همایش نوجوانان حسینی با عنوان "احلی من العسل" در امامزاده عبدالله بخش مطهر آباد و امامزاده بهاء الدین بخش یزدان آباد برگزار شد.

وی همچنین گفت: مراسم شیر خوارگان حسینی روز جمعه هفتم مهر ماه مصادف با هشتمین روز از محرم در امامزاده سید ابراهیم (ع) دشتخاک و امامزاده ابراهیم داهوئیه به یاد طفل شش ماهه کربلا برگزار شد.

توزیع یک هزار بسته تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند کرمانی

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: بیش از یک هزار بسته تحصیلی از محل در آمد نیات موقوفات در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می شود.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی از توزیع بسته های کمک آموزشی طرح مهر تحصیلی سازمان اوقاف خبر داد و گفت: بیش از یک هزار بسته تحصیلی شامل لوازم و التحریر و وسائل کمک آموزشی در قالب یک کیف تحصیلی در اختیار دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت استان استان قرار می گیرد.

حجت الاسلام فاطمی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای ویژه برنامه های سازمانی خود هر ساله در جهت تحقق اجرای صحیح نیات واقفین خیراندیش در امور عام المنفعه با اجرای “طرح سراسری مهر تحصیلی” اقدام به تهیه و توزیع بسته های حمایتی و فرهنگی ویژه دانش آموزان مستعد و نیازمند در کشور نموده است.

این مسؤول ارزش بسته های حمایتی را مبلغ 500 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این مبلغ از محل نیات موقوفات مرتبط با کمک هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند تخصیص داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با اشاره به برگزاری این طرح همگام با سراسر کشور در هشت شهرستان استان تصریح کرد: توزیع بسته های حمایتی با همکاری اداره آموزش و پرورش، ائمه جمعه شهرستانها و مسئولین مرتبط همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان واجد الشرایط قرار داده خواهد شد.

احداث شبستان جدید امامزاده سلطان سید احمد جیرفت

مهدی محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به روند اجرای عملیات ساخت شبستان جدید در امامزاده سلطان سید احمد (ع) بخش درب بهشت این شهرستان گفت: این طرح از خردا ماه امسال آغاز و امید می رود تا آخر سال جاری تکمیل شود.

وی اظهار کرد: در راستای تکمیل طرح جامع در امامزاده سلطان سید احمد (ع)، عملیات عمرانی ساخت شبستان جدید به مساحت 700 متر مربع در زمینی به مساحت 1350 متر مربع در خرداد ماه امسال آغاز شد و عملیات فوق در چهار فاز ظرف مدت یکسال آینده در صورت تخصیص اعتبارات سازمانی و اجرایی در طرح مودت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی فر کاربری شبستان جدید را اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار از محل در آمد موقوفات امامزاده و کمک خیرین در راستای اجرای طرح مودت به این طرح تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: دراستای اجرای امینانه به نیات موقوفات منطبق با همکاری هیأت رزمندگان شهرستان، مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل آستان امامزاده عظیم الشان، امامزاده سید عبدالله بخش مردهک و حسینیه شهداء برگزار می شود.

اجرای عملیات عمرانی در امامزاده سید محمد زمان فقیه بخش راین

مهدی ابراهیمی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهر راین از اجرای عملیات عمرانی در امامزاده سید محمد زمان فقیه (ع) این شهر جهت آماده سازی برنامه های ماه محرم الحرام خبر داد.

وی گفت: عملیات ساخت 8 چشمه سرویس بهداشتی و سنگ کاری صحن جلوی آستان امامزاده سید محمد زمان فقیه (ع) در حال اجرا است.

ابراهیمی با بیان اینکه در شهر راین آستان مطهر 5 امامزاده عظیم الشان وجود دارد، افزود: بقعه متبرکه امامزاده در روستای گشیگان این شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و میزبان گردشگران زیادی از مناطق مختلف به ویژه استان های جنوبی کشور در ایام تعطیلات تابستان است./۹۷۰۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات