۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۹۸۱
امام جمعه ارومیه:

موضوع استقلال کردستان امنیت منطقه را خدشه دار می کند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه مردم کردستان عراق به جوانب کار خود توجه کنند، گفت: این اقدام نه تنها امنیت مردم عراق و کردستان عراق را خدشه دار می کند بلکه تبعات خطرناکی برای مردم منطقه نیز دارد.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های عبادسی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به تحولات اخیر منطقه و برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، اظهار داشت: این اقدام برای امنیت منطقه خطرناک است.

وی با بیان اینکه مردم کردستان عراق باید متوجه عواقب بد این اقدام و تصمیمات خود باشند، گفت: این توطئه جدید استکبار برای تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی است و به نوعی هموار کردن مسیر اهداف استکباری است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: با نزدیکی نابودی کامل گروه های تکفیری و داعش در منطقه و شکست استکبار جهانی در این توطئه، دشمنان مسأله استقلال کردستان عراق را برای تضعیف و آسیب پذیری کشورهای اسلامی برنامه ریزی کرده اند.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر مایه نگرانی مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: این توطئه برای ایجاد تفرقه و تجزیه کشورهای اسلامی و با هدف سلطه آمریکا  طرح ریزی شده است، مردم کردستان توجه داشته باشند که نه تنها امنیت خود بلکه امنیت همسایگان خود را نیز در خطر می اندازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به قرار گیری در ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: هیأت های عزاداری و مراسمات مذهبی در این ایام باید تجلی گاه معنویت باشد و تلاش کنند هدف حضرت ابا عبدالله را از قیامن عاشورا برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای حکومت و قدرت نبود بلکه هدف ایشان تقابل با ظلم و زنده نگاه داشتن سنت نبی مکرم اسلام (ع) بود، ادامه داد: روز عاشورا و حوادث آن نمایش عظیم بندگی و تعبد برای خداوند متعال است.

حجت الالسلام والمسلمین قریشی نماز را ستون دین و رکن اساسی قیام عاشورا دانست و گفت: این اهتمام امام حسین (ع) به نماز در چنین شرایطی نشان از اهمیت نماز و هدف قیام دارد، بنابراین مردم و مسؤولان باید نسبت به اقامه نماز توجه و همت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر وحدت و همدلی میان هیئات مذهبی و دسته های عزاداری، تصریح کرد: با دقت در حوادث روز عاشورا می توان درس آزادگی، ولایتمداری و پایداری در برابر ظلم را آموخت، توجه به چنین روزی عظیمی درس های بزرگی را برای انسان خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه برجسته‌ترین درس عاشورا را مسأله آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم، ستم و استکبار دانست و افزود: صراحت و شجاعت امام حسین (ع) به طور قطع باید سرمشقی برای همه برای تقابل با ظلم و استکبار باشد و باید بدانیم که مسیر شهادت هنوز باز است.

وی با اشاره به هفتم مهر و روز آتش نشان، افزود: آتش‌نشانان غیور در حوادث ناگوار جان خود را برای نجات جان و مال مردم به خطر می اندازند تا مردم و امت اسلام در آسایش به سر ببرند، این روز را به آتش نشان تبریک و تهنیت عرض می کنیم./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات