۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۲۸۹۵۵
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

عمل به امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اصول دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قیام اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اصول دین اسلام است.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: قیام اباعبدالله حسین (ع) به‌عنوان مهم‌ترین قیام در طول تاریخ است که باید به نسل‎های آینده جامعه به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه ایستادگی و شهادت موجب ماندگاری این قیام پس از چند قرن شده است،خاطرنشان کرد: احیای دین رسول الله، مبارزه با فساد و فحشا و احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اهداف قیام امام حسین (ع) محسوب می‎شود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قیام اباعبدالله الحسین (ع)،گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اصول دین اسلام است.

امام جمعه زنجان بر ضرورت شناخت اهداف قیام امام حسین (ع)  تاکید کرد و گفت: باید در ماه محرم و صفر این اهداف از سوی وعاظ به خوبی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به هفتم مهرماه سال ۶۰ به عنوان سالروز شهادت حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشم‌نژاد، گفت: وی توسط منافین ترور شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه هفتم مهر سالروز وقوع سانحه هوایی و شهادت جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه دوران دفاع‌مقدس است،تصریح کرد: پس از برگزاری عملیات موفق ثامن‌الائمه، تعدادی از فرماندهان و سرداران سرافراز دفاع‌مقدس طی سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

وی با تبریک هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشان، افزود: آتش‌نشان‌ها با توجه به سختی کاری که دارند از جایگاه مهمی در جامعه برخوردار هستند.

خطیب جمعه زنجان گفت: سانحه پلاسکو یکی از صحنه‌های ماندگار در جان‌فشانی آتش‌نشان‌های کشور است که در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به هشتم مهر به عنوان روز تاسوعای حسینی، بیان داشت:حضرت عباس (ع) از چنان جایگاه و منزلتی برخوردار بودند که طبق روایات در قیامت به دیگران جایگاه ایشان، غبطه خواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: بر اساس منابع تاریخی در روز تاسوعا کسی در کربلا به شهادت نرسیده است اما مردم به دلیل احترام به حضرت ابوالفضل (ع) روز تاسوعا را به نام ایشان نام‌گذاری کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه باید شاکر خداوند متعال برای محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) باشیم، ادامه داد: محبت این امام همام قلب‌ها را به لرزه درمی‌آورد.

وی به دوازدهم مهرماه سالروز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی اشاره کرد و گفت: رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل به کودک‌کشی شهره و آوازه جهان است‌‌.

خطیب جمعه زنجان ۱۳ مهرما، به عنوان روز نیروی انتظامی را یادآور شد و افزود: امنیت نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی ادامه داد: در استان زنجان خوشبختانه شاهد امنیت مثال‌زدنی هستیم، چرا که نیروی انتظامی همواره در همه عرصه‌ها حضور موفقی داشته است و شهدا‌ی گرانقدر را تقدیم نظام اسلامی کرده است./۹۲۷/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات