۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۸۹۶
امام جمعه سابق جیرفت:

شعار عزت طلبی و دوری از ذلت مهم ترین درس عاشورا است

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که شعار عزت طلبی و دوری از ذلت مهم ترین درس عاشورا برای جامعه مسلمانان است، گفت: هیهات منا الذله از شعارهایی بوده که امام حسین(ع) توانست آن را در صحنه کربلا عملی برای مردم انجام دهند.
حجت الاسلام عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت امروز صبح درمسجد قائم کرمان، گفت: حقیقت عاشورا به معنای برگشت عزت و سربلندی به دین اسلام است.

وی افزود: امام حسین(ع) در سخنرانی های خود در کربلا به همه دشمنان بیان کرد که هیچ وقت دست دوستی به سوی یزید دراز نمی کند و آن چه که برای من مهم بوده عزت دین اسلام است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که شعار عزت طلبی و دوری از ذلت مهم ترین درس عاشورا برای جامعه مسلمانان است، خاطرنشان کرد: هیهات منا الذله از شعارهایی بوده که امام حسین(ع) توانست آن را عملی برای مردم انجام دهد تا انسان ها درس بگیرند که در دنیا هیچ وقت زیر بار ظلم نروند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده که انسان نباید در دنیا زیر بار ظلم برود زیرا ذلت یک خاری برای انسان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که عزت تنها برای خدا است، اظهار داشت: همان طور که اهل بیت زندگی خود را برای خدا دادند، مردم می توانند با قدم برداشتن صحیح در راه خدا، عزت را به زندگی خود بیاورند.

وی بیان داشت: کار برای خدا، عزت می آورد و یکی از مشکلاتی که بعضی از مردم در زندگی دنیوی خود دارند این است که به خدا توکل ندارند و ایمانشان به خدا ضعیف است.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که صبر و استقاومت در دنیا به انسان عزت می دهد، ادامه داد: انسان زمانی که در برابر مشکلات زندگی و بلاهای آسمانی، صبر داشته باشد، عزت را به زندگی خود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان زمانی در زندگی صبر و استقامت دارد که واجبات خود را در زندگی انجام داده و محرمات را ترک کند.

امام جمعه سابق جیرفت با توجه به این که اهل بیت انسان را به راه راست هدایت می کند، تصریح کرد: تمام خلقت اهل بیت در دنیا به سبب امر به معروف و نهی از منکر است و کسی که در زندگی خود به سیره اهل بیت عمل کند، زندگی خود را نورانی کرده است.

وی اظهار داشت: یکی از اعتقادات شیعه ها در دنیا این است که خدا همه کاره عالم هستی بوده و تمام رزق و روزی انسان ها به دست او صورت می گیرد.

حجت الاسلا عسگری با بیان این که مردم عزت را از خدا بخواهند، افزود: بهترین راه برای کسب عزت در دنیا این است که در راه خدا قدم بردارد و کسی که عزت را از غیر خدا بخواهد، زندگی خود را نابوده کرده و ذلت را به خانواده خودش آورده است.

وی در پایان با اشاره به این که قدم برداشتن در راه خدا به انسان عزت می دهد، خاطرنشان کرد: نماز انسان را از فحشا و منکر دور می کند و انسانی که در راه گناه قدم برمی دارد و می خواهد تبدیل به انسان پاک شود، سعی کند نماز را بخواند و خدا او را کمک می کند./۹۷۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات