۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۸۸۷۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

عوامل بازماندن برخی متدینین از همراهی امام حسین در کربلا

استاد حوزه و دانشگاه گفت: توسل شهدای ما به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا و توکلشان به قادر متعال آنها را به حجت بالغه خدا برای ما تبدیل کرده است.
حجت الاسلام کاظمی زرومی حجت الاسلام کاظمی زرومی گلزار شهدای دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام کاظمی زرومی در آیین تجدید میثاق با شهدا که عصر پنجشنبه همزمان با هفتمین روز ماه محرم و هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای فردوس رضا دامغان به مبحث عوامل دور ماندن برخی متدینین زمان از رسیدن به محضر حضرت اباعبدالله(ع) پرداخت و اظهارداشت: حسادت و لجاجت از جمله دلایل بازماندن برخی متدینین و چهره های شاخص از نبرد در رکاب فرزند رسول خدا در دشت کربلا بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه این آفت گاه در بین فعالان فرهنگی و مذهبی و هیات ما نیز دیده می شود خاطر نشان کرد: حسادت و لجاجت با ایجاد نفاق و تولید انرژی منفی گام های انسان را در مسیر حق سست نموده و برآیند بسیاری از کارهای خوب را منفی می کند.

وی غرور و تکبر را عامل مهم دیگر برای بازماندن برخی از متدینان و شخصیت های ایمانی زمان سیدالشهدا(ع) از یاری آن حضرت در دشت کربلا عنوان کرد و افزود: سیره عملی شهدای کربلا باید الگوی زندگی ما باشد آنان با اخلاص گام در این مسیر مقدس نهادند و کبر و غرور و دل بستگی به نام و نان را کنار گذاشتند.

حجت الاسلام کاظمی زرومی شهدای والامقام ایران اسلامی را شاگردان منتخب مکتب عاشورا نامید که برای رضای خدا به حاجات و علایق دنیوی پشت کردند و تصریح کرد: آنچه باکری ها، برنسی ها، زین الدین ها و حججی ها را به این مقام و جایگاه رساند، تواضع آنها و دوری از غرور در برابر خدا و خلق خدا است

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایاتی، پرداختن به امورات مقدس را از عوامل دیگر نرسیدن برخی متدینان عصر امام حسین(ع) به محضر ایشان عنوان و خاطرنشان کرد: امورات مقدس ما زمانی ارزش پیدا می کند که مقیاس ما ولایت باشد؛ کسب رزق و روزی حلال برای زن و فرزندان جهاد در راه خدا است اما گوش به فرمان امام خود بودن و لبیک گفتن دعوت او برای حضور در عرصه مواجهه با دشمن در اولویت است.

استاد حوزه و دانشگاه شهدا را امامزادگان عشق خواند که ولایتمداری آنها را در تاریخ اسلام، ملت و کشور ما ماندگار کرد و خاطرنشان کرد: توسل شهدای ما به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا و توکلشان به قادر متعال آنها را به حجت بالغه خدا برای ما تبدیل کرده است.

وی با یادآوری جملات پرمغز رهبر معظم انقلاب در وصف شهید محسن حججی و شور حسینی که او در جامعه آفرید، گفت: باید عملکرد و شایستگی‌های خاص داشته باشی تا بتوانی اینگونه دلها را بربایی و خدایی شوی؛ اینگونه است که تشییع جنازه شهید والامقام حججی در تهران و نجف آباد چنان شکوه خدایی می یابد که دنیا را شگفت زده می کند./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات