۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۸۷۱
مدیر حوزه علمیه تهران:

ذلت در فرهنگ شیعه راه ندارد

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان این که ذلت در فرهنگ شیعه راه ندارد، گفت: شعار شیعه در دنیا این است که هیچ وقت زیر بار ظلم نمی رود و همیشه افزون بر این که از مظلوم دفاع می کند، دارای عزت و سربلندی است.
رحیم صادق

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام هادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران پنجشنبه شب در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: عزت داشتن به صورت فطری در شخصیت انسان ها قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از نیازهای جوانان امروزه در زندگی ها این است که در شخصیت خودشان عزت داشته باشند تا با عزت زندگی کنند.

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان این که ذلت در ذهن همه مردم به یک مفهوم پلید معروف شده، ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که جوانان کشور به سمت گناه می روند این است که کسی به آن ها اهمیت نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادر ها امروزه باید بچه های خود را دوست داشته باشند و با کلماتی همچون دوست داشتن با آن ها صحبت کنند تا جوان بفهمد که والدین به آن ها اهمیت می دهد.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به این که شرافت و شخصیت داشتن در جامعه را همه مردم دوست دارند، اظهار داشت: کربلا از آغاز تا پایان درس عزت به مردم می دهد و به همه  مردم بیان می کند که هیچ وقت زیر بار ظلم نروید.

وی تصریح کرد: مومن واقعی به کسی می گویند که به دینش عمل کند و دین خود را به کسی به وسیله مقام و ثروت نفروشد.

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان این که مومن هیچ وقت دوست ندارد که عزتش از بین برود، خاطرنشان کرد: دینی انسان را برای رفتن به آخرت بیمه می کند که انسان در دنیا با عزت زندگی کند و ذلت را از خود دور کند.

وی اظهار داشت: هیات منا الذله یکی از شعارهای امام حسین(ع) به دشمنان بود که به همه دشمنان اسلام فهماند که من زیر بار ظلم نمی روم و دین حضرت محمد(ص) را با پول و مقام نمی فروشم و آن چه برای من مهم بوده، عزت مداری اسلام است.

تحقق سیاست مقاومتی در کشور، عزت و سربلندی می آورد

مدیر حوزه علمیه تهران با توجه به این که ذلت در فرهنگ شیعه راه ندارد، تصریح کرد: شعار شیعه در دنیا این است که هیچ وقت زیر بار ظلم نمی رود و همیشه افزون بر این که از مظلوم دفاع می کند، دارای عزت و سربلندی است.

وی بیان داشت: مرگ با عزت بهتر از رفتن زیر بار ذلت است و کسی که در جامعه با این هدف زندگی کند که عزت داشت باشد، زندگی خوبی را برای خود ایجاد کرده است.

حجت الاسلام رحیمی صادق با توجه به این که ایمان به خدا به انسان عزت می دهد، خاطرنشان کرد: عزت در دنیا از آن خدا بوده و کسی که می خواهد در زندگی دنیوی خود با عزت زندگی کند باید ایمان به خدا داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه تهران ایراد کرد: شهید حججی عاشق خدا بود و توانست با اخلاص خود در راه خدا قدم بردارد و با شهادت خود جهان را به حرکت در آورد.

وی در پایان با اشاره به این که کشور نیاز به سیاست مقاومتی دارد، گفت: سیاست خارجه ایران امروزه در جهان وظیفه سنگینی را دارد و باید در کارهای خود سیاست مقاومتی را اجرایی کند تا  عزت و سربلندی خود را حفظ کند./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات