۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۸۸۴۶
مدیر حوزه علمیه تهران:

عزت و افتخار حسینی در مبارزه با انحرافات و بدعت‌ها است

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه هدف عاشورا زنده کردن عزت اسلام بود، گفت: عزت و افتخار حسینی در مبارزه با انحرافات و بدعت‌هاست.
رحیمی صادق

حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اینکه مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نقش بسزایی در معرفت افزایی جامعه دارد، گفت: هدف عاشورا زنده کردن عزت اسلام بود.

وی افزود: عزت و افتخار حسینی در مبارزه با انحرافات و بدعت‌هاست و آنچه تاریخ سرافراز و سراسر عزت شیعه را تا به امروز عزتمندانه پیش برده منبرهای اهل بیت(ع) به ویژه منبرهای صفر و عاشورا است.

حجت الاسلام رحیمی صادق با استناد به کلام بنیان گذار کبیر انقلاب که فرمودند:«این محرم و صفرها انقلاب ما را حفظ کرده است» اظهار داشت: انقلاب اسلامی در محرم شکل گرفت به پیروزی رسید و به نتایج خود دست خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه تهران مهمترین رسالت طلاب و روحانیون را در ایام محرم تبیین و تحلیل قیام عاشورا بیان کرد و گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای واکاوی قیام امام حسین(ع) است برهمین اساس خطبا در مجالس عزاداری سیدسالار شهیدان به طور شایسته اهداف قیام حضرت را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: مبلغان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید تنها به ذکر مصیبت بپردازند بلکه باید به بیان حماسه حسینی، عرفان حسینی، معرفت حسینی، ارزشها و درسهایی که در دانشگاه امام حسین(ع) به دنیا ابلاغ شد اهتمام داشته باشند تا به این وسیله کام تشنه مردم سیراب شود.

حجت الاسلام رحیمی صادق خاطر نشان کرد: منبر خوب منبری است که همه حقایق عاشورا در آن نهفته باشد./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات