۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۸۲۲
امام جمعه بابل:

جریان کربلا مملو از درس ها و عبرت های بزرگی برای جامعه بشری است

امام جمعه بابل صحنه واقعه کربلا را اوج جوانمردی و مردانگی در مقابل اوج خباثت و درنده خویی و بی اخلاقی بیان کرد و گفت: صحنه‌های نورایی و ارزشمندی در جریان کربلا نهفته است که هر یک درس ها و عبرت های بزرگ و موثری برای جامعه بشری دارد.
مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل مراسم سالگرد هادی نوروزی سخنرانی امام جمعه بابل

به گزارش خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم بزرگداشت هادی نوروزی، از ورزشکاران مطرح کشور در بابل با اشاره به این مطلب که اسلام دنیا را یک میدان مسابقه مطرح می کند، گفت: از دیدگاه اسلام دنیا میدان مسابقه است که هر فرد در این میدان باید برای جمع کردن حسنه و کارهای نیک به صورت خالصانه و صادقانه تلاش کند.

وی افزود: رستگاران و انسان های پیروز در میدان مسابقه دنیا کسانی هستند که بر اساس سبک زندگی اسلامی  و الهی زندگی کنند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان نخستین آیه از سوره تبارک، خاطرنشان کرد: بهترین ها از نگاه پرودگار متعال انسان های با تقوایی هستند که در میدان عمل شایستگی های خود را به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: میدان مسابقه دنیا به وسعت حیات بشریت است و همه بشریت در این میدان خواه یا ناخواه شرکت می کنند و قهرمانان این میدان مسابقه مورد تجلیل الهی قرار می گیرند و بهترین ها از سوی خداوند متعال برای آن ها تضمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی دیگر از برترین افراد را در مسابقه دنیا سودمندترین و خدمتگزارترین فرد عنوان کرد و اظهار داشت: اگر انسانی در دنیا قدم های ارزشمند و متعالی خدمت به دیگر انسان ها و بشریت را بردارد، از نگاه اسلام مورد تکریم و تجلیل است زیرا اسلام توجه ویژه ای به مقوله اخلاق گرایی در همه شئون زندگی دارد.

وی صحنه واقعه کربلا را اوج جوانمردی و مردانگی در مقابل اوج خباثت و درنده خویی و بی اخلاقی بیان کرد و گفت: صحنه‌های نورایی و ارزشمندی در جریان کربلا نهفته است که هر یک درس ها و عبرت های بزرگ و موثری برای جامعه بشری دارد.

امام جمعه بابل راز ماندگاری واقعه عاشورا و قیام حسینی را نشات گرفته از رفتار اخلاق گرا و انسانی سیدالشهدا(ع) و یارانش دانست و تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) در واقعه کربلا نمایشی از جریان کامل و تمام انسانیت را در مقابل اوج تباهی و پستی نشان داد و لذا هر کس از هر ملت و دین که با گوشه ای از واقعه کربلا آشنا شود، به شدت مجذوب جریان سیدالشهدا(ع) قرار می گیرد.

وی شناخت و معرفت نسبت به ویژگی های سبک زندگی حسینی را تعالی بخش جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: لایه های پنهان و نهفته در جریان کربلا باید برای جامعه ما شکافته و آشکار شود تا جامعه ما بیشترین بهره را از آن ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی موفقیت هادی نوروزی را مدیون اتکای او به سیره حسینی عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی های هادی نوروزی توجه او به نماز و خدمت در مجالس روضه اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات