۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۸۸۱۵
حجت الاسلام صابری‌نیا در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

آشنا شدن مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش توان نظامی از مهم ترین ثمرات دفاع مقدس

مسئول نمايندگی ولی فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) با بیان اینکه جنگ هشت ساله برای کشور ما دستاوردهای زیادی را به همراه داشت، گفت: از جمله این آثار خود باوری نسبت به ملت، آشنا شدن مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش توان نظامی بود.
هفته دفاع مقدس

حجت الاسلام نعمت‌الله صابری‌نيا مسؤول نمايندگی ولی‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که دستاوردهای دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی ایران چه بوده است، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از درخشنده‌ترین مراحل تاریخ این کشور است، در بدو شروع انقلاب اسلامی دشمنان دیدند با تشکیل یک نظام دینی و الهی که نمی‌توانند مانع آن شوند شکل گرفت.

وی ادامه داد: آنها مشاهده کردند با شکل‌گیری این حکومت قدرت‌های بزرگ به زانو در ‌می‌آیند و بر همین اساس جنگی را به ایران تحمیل کردند و ایران هم با دست خالی در مقابل آنها ایستاد و این جنگ برای انقلاب سنگین بود.

مسؤول نمايندگی ولی‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) با اشاره به سخنی از امام راحل خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند «دشمن آمد سنگی انداخت و رفت ولی در مقابل آن مردم ایستادگی کردند»، این هشت سال جنگ برکاتی را برای نظام به دنبال داشت که از جمله این برکات خود باوری نسبت به ملت است، مقام معظم رهبری در این باره تعبیری داشتند و فرمودند:" ما در دوران دفاع مقدس حتی باید سیم خاردار را از سایر کشورها می‌گرفتیم ولی اکنون مردم ما به خود باوری در تمام عرصه‌ها رسیده‌اند.

حجت الاسلام صابری‌نیا ادامه داد: به ما ایرانی‌ها قبل از انقلاب می‌گفتند که شما حتی نمی‌توانید ساده‌ترین چیزها را بسازید بعد از حدود 40 سال از گذشت انقلاب همان کسانی که می‌گفتند ایران توان ندارد؛ امروز قدرت ما را می‌بینند و دشمن با ترس و وحشت دنبال مهار ما است ولی توان آن را ندارد.

وی تأکید کرد: از دیگر ثمرات این هشت دفاع مقدس این بود که ملت ما با جهاد و شهادت آشنا شدند و قبلا این مفهوم را فقط شنیده بودند و به صحنه ظهور و  بروز نرسیده بود و در این 8 سال شهدای زیادی داشتیم و با مفهوم شهادت مردم آشنا شدند امروز هیچ کشوری را سراغ نداریم که به این شکل با دین و اعتقاد نسبت به کشته‌های خود که شهدا هستند نگاه کند و در قرآن کریم در این باره مفاهیم زیادی عنوان شده است.

مسؤول نمايندگی ولی‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) افزود: نکته بعدی که در این هشت سال نصیب مردم شد؛ بحث استقامت است، مردم ما در هشت سال جنگ کاملا استقامت داشتند و ایران تحت سلطه هیچ کشوری نرفت و امروز کشوری با قدرت داریم مشکلات داریم ولی تحت سلطه هیچ کشوری در عالم نیستیم.

منافقین نوظهور از حیث معنوی خود را خوب نشان می‌دهند

حجت الاسلام صابری‌نیا در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه هویت منافقین را در جبهه جنگ نرم چگونه باید شناسایی کنیم، تصریح کرد: هویت منافقین در جبهه جنگ نرم یک مقداری سخت است و آنها می‌خواهند خودشان را از حیث معنوی نیز خوب جلوه بدهند، تشخیص این افراد برای کسانی که اهل بصیرت هستند راحتر است اما برای کسانی که در بحث جنگ نرم یک مقداری ضعیف هستند سخت می‌باشد، اگر به مباحث دینی و اعتقادی و الهی مسلط باشیم می‌توانیم کسانی که در چهره نفاق ظهور و بروز پیدا می‌کنند را بشناسیم.

موضوع اقوام مختلف و اتحاد بین آنها در ایران ستودنی است

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توانیم از دستاوردهای دفاع مقدس در مسیر رسیدن به وحدت بهره ببریم، تأکید کرد: خوشبختانه به برکت ولایت بین اقوام ایرانی همواره از ابتدای انقلاب یک اتحادی ایجاد شده است، ما نسبت به دنیا کمترین مشکل را دراین عرصه داریم، دشمن تلاش می‌کند که اتحاد را بر هم برزید و در صدد این است که این همسان بودن و همنوار بودن را در جمهوری اسلامی از بین ببرد ولیکن جمهوری اسلامی به برکت محوریت قرار دادن ولایت و دین این مشکل را حل کرده است.

مسؤول نمايندگی ولی‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) ادامه داد: دشمن در چهره نفاق همواره کارهای می‌کند ولی به حول و قوه الهی هرگز موفق نخواهد شد، از ابتدای انقلاب تا به حال یکی از موضوعاتی که رخ می‌دهد برملا شدن چهره استکبار به دست خودشان است یعنی ما هر چی ثابت قدم بمانیم و به ولایت پایبند باشیم و مردم را به سمت جمهوری اسلامی هدایت کنیم چهره آنها بیشتر نمایان می‌شود.

حجت الاسلام صابری‌نیا بیان کرد: نمونه آن سران کشورهای دنیا در سازمان ملل است، به جای اینکه رییس جمهور آمریکا مؤدب باشد خود را در مقابل برجامی قرار می‌دهد که خواسته خودشان بوده؛ ولی به دنبال این هستند که برجامی که خودشان آن را شکل داده‌اند از آن شانه خالی کنند و چهره نفاق عملی خودشان را اینگونه نشان می‌دهند، استقامت ملت ما در مراحل نظامی و پایبندی به اصول انقلاب چهره دشمن را راحتر برای مردم نمایان می‌کند.

در آینده موشک‌هایی فرای موشک خرمشهر خواهیم داشت

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در رژه سپاه پاسداران از تجهیزات نظامی موشک‌ها رونمایی شد و در این عرصه دشمنان ما گفته‌های نادرستی داشتند نظر شما درباره این اظهارت چیست؟ گفت: هدف ما از این رونمایی دفاع از خودمان بوده است و هر سلاحی که بسازیم برای دفاع از نظام است و آن چیزی که آنها به دنبال آن هستند را ما دنبال نمی‌کنیم، چون در قانون نظام جمهوری اسلامی کشتار جمعی و صلاح هسته‌ای منع شده است.

مسؤول نمايندگی ولی‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمومنين(ع) یادآور شد: ولی آنچه که برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی لازم است از موشک که خود رهبری اجازه دادند و کفتند که باید صلاح‌ها قوی‌تر شود تا هر آنچه را که برای دفاع لازم داریم آماده می‌کنیم. در رژه چند روز اخیر هم موشک خرمشهر را آزمایش کردیم و خوشبختانه  موفقیت‌آمیر بود و امیدواریم در آینده نزدیک بردهای بیشتری از آن را رونمایی کنیم. تا در زمانی که اسکتار بخواد خواب شومی را ببنید ما آماده باشیم.

حجت الاسلام صابری‌نیا در پایان گفت: در هشت سال جنگ کشور های غربی توسط صدام کشور ما را با دست خالی موشک باران کردند، موشک‌های انگلیسی، فرانسوی و ‌آمریکایی همه استفاده شد، بعد از گذشت سال‌ها ما توسط جوانان این کشور موشکی با برد 2 هزار کیلومترساخته‌ایم و ان‌شاالله در آینده نزدیک موشک با برد بیشتر هم خواهیم داشت. /816/۳۰۱/ح

ارسال نظرات