۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۲۸۷۶۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در ۲۵ نقطه محوری خراسان شمالی

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا با حضور خیل عظیم عزاداران و سوگواران حسینی در ۲۵ نقطه محوری خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام احمدی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی که با محوریت برگزاری مراسم و نمازهای جماعت تاسوعا و عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران حسینی در تمام شهرها و روستاهای خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا هماهنگی‌های لازم با تمام دستگاه‌ها و متولیان امر صورت گرفته و دستگاه‌ها به وظایف خود آشنایی کامل دارند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اجتماع عظیم عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای امسال، اضافه کرد: با توجه به اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز تاسوعا نماز ظهر این روز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در محل مصلای بزرگ امام خمینی بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورای حسینی همزمان با ظهر عاشورا در پنج نقطه شاخص شهر بجنورد برگزار می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه نماز اول وقت در فرهنگ‌سازی عاشورا تأثیر بسزایی دارد به تمام هیأت‌های مذهبی توصیه شده، مراسم‌های تاسوعا و عاشورا را در هنگام اذان و نماز ظهر متوقف کرده و نماز ظهر را در اول وقت اقامه کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار کرد: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اجتماع اصلی و عظیم عزاداران حسینی در ضلع شمالی آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و خیل عظیم مردم سوگوار استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مکان اقامه نماز ظهر عاشورا در برخی از شهرهای استان خراسان شمالی، تصریح کرد: نماز ظهر روز عاشورا با حضور مردم مؤمن و عزادار آشخانه به امامت حجت‌الاسلام احمدزاده در امام‌زاده دلاور آشخانه برگزار می‌شود و در اسفراین نیز نماز ظهر روز عاشورا به امامت حجت‌الاسلام محمدیان در میدان امام شهر برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد خاطرنشان کرد: نماز ظهر روز عاشورا شهرهای گرمه، جاجرم، درق، حصار و قاضی به ترتیب به امامت حجت‌الاسلام ابراهیمی، حجت‌الاسلام موسوی، حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام قربانی و حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با حضور عزاداران حسینی در محل حسینیه شهدای گرمه، حسینیه اعظم جاجرم، مزار شهدای درق، حسینیه شهدای حصار و حسینیه شهدای شهر قاضی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر روز عاشورا در راز به امامت حجت‌الاسلام نوروزی در محل میدان معلم راز، اظهار داشت: نماز ظهر روز عاشورا در پیش قلعه به امامت حجت‌الاسلام محزون با حضور مردم سوگوار حسینی در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود و در تیتکانلو نماز ظهر روز عاشورا به امامت حجت‌الاسلام نادعلی زاده در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد افزود: نماز ظهر روز عاشورا در شهرهای سنخواست، شوقان و غلامان با حضور مردم مؤمن و عزادار حسینی به ترتیب به امامت حجت‌الاسلام سعیدی، حجت‌الاسلام معصومی و حجت‌الاسلام سلیمانی در محل امام‌زاده یا مسجد جامع سنخواست، مسجد فاطمه الزهرا (س) شوقان و خیابان یا مسجد غلامان برگزار می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز ظهر روز عاشورا در فاروج به امامت حجت‌الاسلام قلی زاده در محل چهارراه رضوی برگزار می‌شود و در شیروان و صفی‌آباد نماز ظهر روز عاشورا با حضور عزاداران حسینی به ترتیب به امامت حجت‌الاسلام کوثری و حجت‌الاسلام تقوی در محل مصلای شیروان و خیابان امام حسین (ع) صفی‌آباد برپا خواهد شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات