۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۷۵۴
امام جمعه هیرمند:

تنها راه مقابله با سکولاریسم تقویت روحیه ولایت‌ مداری است

امام جمعه هیرمند با بیان اینکه تنها راه مقابله با سکولاریسم تقویت روحیه ولایت‌ مداری است، گفت: این امر مهم، رسالت امروز مبلغان و روحانیان بوده و اساس زندگی حسینی ولایت ‌مدار بودن است.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با بیان اینکه دستیابی به سبک زندگی حسینی نیاز به کسب معرفت از مکتب عاشورا دارد، گفت: قیام امام حسین(ع) تنها نسخه شفابخش در مسیر معرفت افزایی، هدایت بشری و دستیابی به سبک زندگی حسینی است.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا دارای دو بعد فردی و اجتماعی است ابراز داشت: قیام ‌حسین بن علی(ع) و اصحابش منشأ برکات اجتماعی از جمله رفع جهالت و ضلالت مردم، خیزش عمومی، حرکت و قیام تنها برای خدا بوده است.

حجت الاسلام گزمه ادامه داد: قیام ‌حسینی با تأثیرات عمیق فردی از جمله صبر و استقامت، آزادگی و ترک نمودن گناه راه را برای اصلاح اجتماع فراهم کرده است.

وی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه ما هر چه داریم از برکت محرم و صفر است بیان کرد: اگر هیئات و عزاداران از فلسفه قیام سید الشهدا(ع) آگاه باشند قطعأ بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام گزمه با بیان اینکه سخنرانان باید در منبرهای خود حقیقت را بازگو کنند افزود: چیزی که انسان را به خدا می‌رساند تعالیمی است که از فرهنگ اباعبدالله(ع) می گیریم بنابراین سخنرانان باید حقیقت را بیان کرده و از گزافه‌گویی پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه سکولاریسم، اسلام منهای سیاست است خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام آمیخته با سیاست است و قیام سید الشهدا(ع) نیز حرکتی سیاسی بود از این رو منبری که خالی از چنین مباحثی باشد محال ممکن بوده و هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام گزمه با بیان اینکه تنها راه مقابله با سکولار تقویت روحیه ولایت مداری است افزود: این امر مهم رسالت امروز مبلغان و روحانیون می‌باشد و اساس زندگی حسینی، ولایت مدار بودن است.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی در تلاش است تا پرچم‌های سیاه امام حسین(ع) را از شیعیان بگیرد؛ از این رو باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن به مجالس امام حسین (ع) آسیبی برساند./831/ت302/ب1

ارسال نظرات