۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۲۸۷۱۸
امام جمعه چابهار:

بالاترین تأثیرگذاری روی مردم در مجالس عزاداری امام حسین صورت می‌گیرد

امام جمعه چابهار گفت: بالاترین تأثیرگذاری روی مردم در مجالس عزاداری امام حسین (ع) صورت می‌گیرد؛ بنابراین باید این مباحث در این مجالس برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه چابهار

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌ الحسین(ع) گفت: سرمایه مکتب اهل تشیع از معارف و برکت عاشورا است.

وی با اشاره به سخنان یزید مبنی بر «لَعِبَتْ هاشِمُ بِالمُلُکِ فَلاَ خَبَرُ جاءَ وَ لاَ وَحیُ نَزَلُ» بیان کرد: از این عبارت به خوبی کفر یزید و عدم ایمان او به مبانی اسلام آشکار می‌شود، در واقع آنان می‌خواستند تیشه به ریشه اسلام و پیامبر اکرم(ص) بزنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بقای قرآن و اسلام از برکت قیام امام حسین(ع) است افزود: یکی از مسائلی که باید در اولویت قرار گیرد انتقال مفاهیم و دلایل عظیم نهضت امام حسین(ع) است؛ چرا که سبب بقای قرآن و اسلام شده و بر بنیه اخلاقی و اعتقادی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

امام جمعه چابهار با تأکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید آگاه به زمان و مکان باشند و بدانند که مستمع آنان به چه ‌چیزی نیاز دارد خاطر نشان کرد: سخنران نباید چیزی خارج از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) بیان کند و سخنان او باید مستند به آیات و روایات باشد.

وی مهمترین مسائل روز را مباحث تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی و ‌حسینی معرفی کرد و افزود: بالاترین تأثیرگذاری روی مردم در مجالس عزاداری امام حسین (ع) صورت می‌گیرد؛ بنابراین باید این مباحث در این مجالس برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام موسوی سکولاریسم را بزرگترین تهدید برای مکتب تشیع دانست و ابراز داشت: امروزه دشمنان پیوسته در تلاش هستند تا دین را از درون تهی کرده و به سمت سکولار بودن بکشانند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال القای این نکته هستند که سخنران باید روضه اش را بخواند و‌ کاری به مسائل نظام و‌ مسائل سیاسی نداشته باشد اظهار کرد: این تفکر ریشه در سکولار دارد؛ چرا که اسلام فقط عبادت و پرداختن به امور فردی نیست بلکه سیاست هم است و این دو از هم جدا نیستند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مسؤولان هیئات مذهبی و مساجد موظف هستند تا با آگاهی کامل از مجالس عزاداری و منابر بدرستی حراست کنند.

وی با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) یک‌ حرکت سیاسی بود خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله(ع) فرمودند من برای اصلاح اسلام ناب قیام کردم؛ از این رو اگر یک روحانی فقط روضه بخواند و برود به خون سیدالشهداء و آرمان ‌های پاک عاشورا خیانت کرده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: درست نیست تلاش ما بر این باشد که‌ مردم را به هر قیمتی بگریانیم؛ فقط گریاندن مهم نیست اگر چه اشک بر اباعبدالله فضیلت است اما ما وظیفه داریم اهداف حسینی را برای مردم بیان کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: اشک و گریه بر سید الشهدا(ع) آغاز بصیرت و فضیلت الهی است و باید موجب غیرت، شهامت و‌ اعتقاد در مردم شود./831/ت302/ب1

ارسال نظرات