۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۲۸۶۶۸
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

افضل ایمان، رضای پروردگار است

امام جمعه کرج با تاکید براینکه افضل ایمان رضای پروردگار است، گفت: حضرت علی(ع) در رابطه با این موضوع فرموده است: افضل ایمان رضای پروردگار است یعنی فرد به آن چیزی که خدواند برایش تقدیر کرده رضا باشد و اگر به قضای الهی راضی نباشید خدای نکرده دین شما از بین خواهد رفت.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج لحظاتی پیش همزمان با هفتمین شب محرم الحرام در جمع عزاداران حسینی(علیه السلام) که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، بیان کرد: اگر بنده­ای می ­خواهد خداوند از او رضا داشته باشد باید به قضا و قدر الهی زبانی و عملی راضی باشد.

امام حسین اسوه و الگو برای تمامی بندگان

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید براینکه افضل ایمان رضای پروردگار است، گفت: حضرت علی (علیه السلام) در رابطه با این موضوع فرموده است: افضل ایمان رضای پروردگار است یعنی فرد به آن چیزی که خدواند برایش تقدیر کرده رضا باشد و اگر به قضای الهی راضی نباشید خدای نکرده دین شما از بین خواهد رفت.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام) برای همگان اسوه و الگو است، افزود: در کربلا و روز عاشورا اوج این رضایت هم در عمل و هم در زبان وجود دارد.

رضا در لغت به معنای خشنودی و خرسندی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ابراز کرد: رضا در لغت به معنای خشنودی و خرسندی است، اما اهل معرفت تعریفات دیگری نیز از آن دارند و آنها رضا را ترک شکایت نسبت به قضای الهی معنا می­ کنند، یعنی رضا به معنای ترک اعتراض نسبت به خدا باطنا و ظاهرا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: اگر فردی این موارد را در خود داشته باشد رضا است؛ اما ما یک کلمه دیگر هم به این تعریف اضافه می­کنیم، مراد از قضا و قدر الهی این است که روح به قضا و قدر بی تفاوت نباشد و بلکه اگر بخواهد ترک شکایت را داشته باشد می گوییم ترک شکایت و اعتراض همراه با خرسندی و خوشحالی نسبت به آن تقدیر باشد.

نشانه های ایمان در بندگان

وی با بیان اینکه در حالت رضا، روح برای چیزی که خدا برای او پسندیده نه تنها شکایت ندارد بلکه خوشحال است، اظهار داشت: توجه به این نکته هم لازم است که رضا در بعضی از روایات برابر با ایمان و بلکه رکن ایمان تعریف شده است و اگر در روایات این مفهوم روشن شود به طور حتم معنای رضا نیز واضح­تر خواهد شد.

امام جمعه کرج گفت: اگر بخواهیم بدانیم در ما نشانه ­هایی از ایمان وجود دارد راهش این است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: اگر فردی به آن چیزی که خدای تعالی برای او مقدر کرده است چه موارد خوشحال کننده و چه بدحال کننده راضی باشد، این فرد، فردی با ایمان است.

رضایت از قضا و قدر الهی سبب افزایش ایمان می شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: امام علی (علیه السلام) فرمود: کسی که راضی به قضا و قدر الهی نباشد کفر در دین او وارد می ­­شود؛ از این رو هر کس به قضا و قدر الهی راضی ­تر باشد ایمانش نیز بیشتر است.

وی افزود: برای رضا باید حالت خرسندی در روح باشد و حالت رضا در انسان به وجود آید یعنی بلا و نعمت در نزدش خوشحال کننده است و منشا چنین حالت خشنودی محبت و عشق به خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رضایت خداوند از بنده زمانی به دست می­ آید که انسان کاری را انجام ­دهد که قرب بخدا پیدا ­کند و در نتیجه رضا از طرف بنده شروع می شود یعنی قضا و قدر الهی مورد پسند فرد واقع می­ شود و زمانی خدا از بنده راضی است که به قضا و قدرش راضی باشد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: چنین بنده­ای در قضا صبر و در حالت عادی شکر می­ کند و وقتی در قضا و قدر الهی راضی باشد پس خدا نیز از او راضی است و این افراد صاحب نفس مطمئنه و راضیه از خدا و در نتیجه مرضیه هستند.

به گزارش رسا، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان (علیه‌السلام) از شب اول محرم سال جاری، به مدت ده شب در مصلای بزرگ امام خمینی کرج برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات