۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۲۸۶۴۱
اخبار کوتاه از دنیای نشر؛

از نقد کتاب «سطر اول» تا تجدیدچاپ کتاب «یاران کوچک حسین»

نقد کتاب «سطر اول»، ارائه اطلاعات ۳۸ ساله توليد كتاب ايران، آیین رونمایی از اپلیکیشن «شب خاطره» و تجدید چاپ کتاب«یاران کوچک حسین(ع)» از عناوین اخبا کوتاه دنیای نشر هستند.
اپلیکیشن «شب خاطره»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نقد کتاب  «سطر اول»، ارائه اطلاعات 38 ساله توليد كتاب ايران در نمايشگاه فرانكفورت، آیین رونمایی از اپلیکیشن «شب خاطره» و تجدید چاپ کتاب«یاران کوچک حسین(ع)» از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

ارائه آمار و اطلاعات 38 ساله توليد كتاب ايران در نمايشگاه فرانكفورت

مؤسسه خانه كتاب، «آمار نشر كتاب در ايران 1358-1395» را به زبان انگليسی و به منظور عرضه در نمايشگاه فرانكفورت منتشر کرد.

بخش نخست كتاب «آمار نشر كتاب در ايران 1358-1395» شامل نمودار‌هايی از توليد كتاب در 38 سال بعد از انقلاب اسلامی است. بخش دوم اين كتاب دربرگيرنده آمار و اطلاعات درباره ناشران حقيقی و حقوقی است و در بخش سوم آمار مقايسه‌ای نشر كتاب در سال‌های 1394 و 1395 پيش روی مخاطبان قرار گرفته است.

خانه كتاب پيش از اين نيز كتاب «آمار نشر كتاب در ايران 1358 - 1393» را روانه بازار نشر كرده است.

در کنار كتاب «‌آمار نشر كتاب در ايران 1358-1395)، کتاب «کتابشناسی توصیفی جشنواره‌های کتاب ایران در سال 1395» نیز به زبان انگلیسی تهیه و منتشر شده که از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ مهر (۱۱ تا ۱۵ اكتبر ۲۰۱۷) از سوی موسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران در شصت و نهمين دوره نمايشگاه كتاب فرانكفورت عرضه می‌‌شود.

«سطر اول» نقد می‌شود

مؤسسه جماران، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «انس با کتاب» را ویژه معرفی و نقد آثار مرتبط با اندیشه و سیره حضرت امام خمینی(س) با محوریت کتاب «سطر اول» برگزار می‌کند.

محمد‌جواد مراد‌ی‌نیا، نویسنده کتاب «سطر اول»، محمدحسن رجبی، دکتر غلامعلی رجایی و دکتر حمید بصیرت‌منش در این نشست حضور دارند.

نشست بررسی و نقد کتاب «سطر اول» سه‌شنبه (11 مهر‌ماه) ساعت 14 و 30 دقیقه در مؤسسه جماران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهدای ژاندارمری بین 12 فروردین و فخر رازی پلاک 79 برگزار می‌شود.

رونمایی از اپلیکیشن «شب خاطره»

آئین رونمایی از کتاب‌های «برسد به دست خانم ف» و «سایه تاک» و اپلیکیشن شب خاطره به مناسبت 25 سالگی برنامه «شب خاطره» برگزار می‌شود.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل، سید احمد نبوی راوی کتاب «برسد به دست خانم ف»، رحیم افشاری راوی کتاب «سایه تاک» و همچنین راحله صبوری نویسنده هر دو کتاب در این آئین حضور دارند. برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان به شکل جداگانه در کنار سالن اجرای برنامه پیش‌بینی شده است. 

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم رونمایی می‌توانند به نشانی، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، تالار سوره نیز مراجعه کنند.

یاران کوچک حسین(ع) تجدید چاپ شد

انتشارات قدیانی، چاپ هفتم کتاب یاران کوچک حسین(ع) اثر سید احمد موسوی وادقانی را منتشر کرد.

معرفی کودکان و نوجوانان منتسب به امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران آن حضرت که در واقعه عاشورا شهید یا اسیر شدند، مضمون کتاب حاضر است.

دراین کتاب، افزون بر شرح حال کودکان یاد شده، کرامات و روایات مربوط به آنان نیز آمده است. عناوین بخشهای کتاب از این قرار است : کودکان و نوجوانان از فرزندان امام حسین(ع)، کودکان و نوجوانان از فرزندان امام حسن(ع)، کودکی خردسال از امام سجاد(ع)، کودکان و نوجوانان از فرزندان حضرت زینب (ع) کودکان و نوجوانان مسلم بن عقیل، کودکان فرزندان اصحاب امام حسین(ع) صفحات پایانی به کتاب شناسی اختصاص دارد.

انتشارات قدیانی،  چاپ هفتم کتاب «یاران کوچک حسین(ع)»، را با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۰۰۰ تومان روانه‌ بازار کتاب کرده است./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات