۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۸۵۶۴
مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

طلاب باید به هویت طلبگی و ارزش‌ها پایبند باشند

مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به پایبندی طلاب به هویت طلبگی خود، گفت: گاهی اوقات مشکلات درون جامعه سبب می‌شود که طلبه به هویت طلبگی خود پایبند نبوده و وظیفه طلبگی خود را نادیده بگیرد این امر در کوتاه مدت موجب رسیدن آسیب به ارزش‌های طلبگی فرد خواهد شد.
حجت الاسلام محمدرضا میرزایی

حجت الاسلام محمدرضا میرزایی مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به آسیب‌های علمی و آموزشی طلاب در حوزه‌های علمیه گفت: روال حوزه‌های علمیه به گونه‌ای است که طلبه در انتخاب رشته آزادی عمل دارد که یا انتخاب رشته کند یا در مراکز دانشگاهی به تحصیل بپردازد طلبه با درس خواندن و پشتکار می‌تواند خود را از این سرگردانی نجات دهد.

وی در ادامه افزود: البته این آزادی عمل ممکن است برای طلبه محاسنی داشته باشد به گونه‌ای که موجب رشد و شکوفایی او شود یا اینکه دارای معایبی باشد به طوری که نتواند برای خود برنامه‌ریزی درستی کند در نهایت برنامه‌ریزی صحیح بر عهده خود طلبه است.

مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه در خصوص گسترده کردن رشته‌های تخصصی اظهار کرد: امروزه حوزه‌های علمیه در سطح وسیع رشته‌های تخصصی و متعددی را ایجاد کرده است که طلاب در آنها مشغول تحصیل هستند از این رو حوزه‌ها باید در کنار ایجاد رشته‌های تخصصی برنامه‌ریزی سازمان یافته‌ای را هم برای طلاب پیش بینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به پایبندی طلاب به هویت طلبگی خود ابراز کرد: گاهی اوقات مشکلات درون جامعه موجب می‌شود که طلبه به هویت طلبگی خود پایبند نبوده و وظیفه طلبگی خود را نادیده بگیرد این امر در کوتاه مدت موجب رسیدن آسیب به ارزش های طلبگی فرد خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در جهت اصلاح نگرش طلبه تلاشی مضاعف داشته باشند ابراز کرد: متاسفانه امروز در جامعه دینی بسیار کم به ارزش حوزه و طلبه پرداخته شده است حوزه های علمیه در این راستا وظیفه دارند با تبیین نقش و جایگاه حوزه های علمیه و عظمت روحانیت نگرش طلاب جوان را اصلاح کرده و آنها را به آینده امیدوار کنند.

وی در ادامه با اشاره به عوامل نشاط علمی، اخلاقی و معنوی طلاب و حوزویان اضافه کرد: به تازگی در حوزه علمیه قم برنامه‌هایی در این راستا آغاز شده است مانند برگزاری مسابقات علمی در رشته‌های مختلف و برگزاری کنگره‌ها و همایش ها و هم چنین نوشتن مقالات علمی و دینی که ضعف نویسندگی طلاب را از بین برده و آنها را دست به قلم خواهد کرد.

مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به رشد و تعالی اخلاقی طلاب تصریح کرد: طلاب افزون بر تحصیل علوم حوزوی باید برای تعالی اخلاقی خود هم برنامه‌ریزی کنند علم و تهذیب در کنار یکدیگر بسیار مفید است امروزه در حوزه‌های علمیه در این مورد برنامه‌های خوبی در دست اجرا است که امیدواریم ثمربخش باشد.

وی در پایان گفت: مدیران و تصمیم گیران باید در حوزه‌های علمیه در کنار دین به مسائل علمی و سیاسی و تقویت آنها بپردازند افراط و تفریط در هیچ‌کاری پسندیده نیست از این رو زیاده روی در امور سیاسی و اجتماعی موجب ضربه زدن به دین خواهد شد./873/ت302/ب1

ارسال نظرات