۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۵۳۹
حجت الاسلام صادقی واعظ:

امثال شهید حججی الگوهای کربلایی دارند

استاد حوزه علمیه شجاعت را از صفات اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا دانست و گفت: شجاعت زیر بار ظلم نرفتن را به انسان یاد می دهد.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ، پیش از ظهر امروز در ششمین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم در دفتر مقام معظم رهبری در قم، یکی از عناصر مهم یاران امام حسین(ع) را شجاعت دانست و اظهار داشت: شجاعت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را به ارمغان می آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که تا شجاعتی وجود نداشت نهضت و قیامی شکل نمی گرفت، افزود: شجاعت زیر بار ظلم نرفتن را به انسان یاد می دهد.

وی با بیان این که شجاعت در کربلا از قدرت بازو و جنگجویی آنان نبود، گفت: این شجاعت از اتکای به خدا سرچشمه گرفته بود که وقتی یک نوجوان یازده ساله مانند امر بن جناده به میدان می رود رجز می خواند.

حجت الاسلام صادقی واعظ تصریح کرد: امثال شهید حججی الگوهای کربلایی دارند که این گونه به مصاف دشمن می روند و این شجاعت را با تأثی به شهدای کربلا به دست آورده اند.

وی شجاعت یاران اباعید الله(ع) را برگرفته از صفات روحی آنان دانست و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در روایتی دلیل شجاعت را راستگویی و دلیل ترس را دروغ گویی عنوان کرده اند زیرا کسی که راست می گوید از کسی جز خدا نمی ترسد؛ اگر شریح قاضی از عبیدالله زیاد نمی ترسید و در مورد هانی بن عروه به قومش راست می گفت شاید عاشورایی هم اتفاق نمی افتاد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند انسان شجاع کسی است که وقتی زمینه گناه فراهم است و انسان قدرت بر عصیان خداوند دارد خدا را نافرمانی نکند و آنقدر شجاعت داشته باشد که مقابل ظلم و طاغوت مقاومت کند.

وی با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر(ص) اظهار داشت: شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند، قرآن در آیه ای می فرماید برخی افراد به ظاهر اسلام آورده اند و در جایی دیگر می فرماید آنها هوای نفس خود را می پرستند نه خدا را./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات