۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۲۸۴۷۰

کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» با حضور جمعی از فیلم‌سازان جوان در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری استان قم، کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه و جمعی از فیلم‌سازان جوان استان هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در بخش نخست این کارگاه که با هدف تجربیات‌اندوزی در مقوله ساخت تیزر فرهنگی و کلیپ برگزار شد، احمدرضا داوری روند ساخت یک فیلم از مرحله سوژه‌یابی، طراحی و نگارش فیلم‌نامه تا کارگردانی و مراحل نهایی ساخت را با حاضران که جمعی از مستندسازان تجربی بودند مرور کرد.

داوری که کارگردانی فیلم‌ مستند و کلیپ را در کانامه خود دارد در بخش عملی کارگاه نیز مباحثی مانند توجه به جزئیات، چگونگی آغاز فیلم و پی‌ریزی ساختار یک فیلم و تیزر را با ذکر مثال و نمونه‌هایی برای حاضران مطرح کرد.

وی در ادامه با نمایش بخشی از فیلم در حال تدوین «از مصطفی تا مصطفی» که توسط یکی از فیلم‌سازان این کارگاه و با موضوع شهدای مدافع حرم در حال ساخت است، به برشمردن ایرادات و تحلیل این اثر تصویری پرداخت. همچنین مقرر شد تا این کارگاه‌ها به صورت یک دوره‌ی کاربردی و با هدف بحث حول شیوهی‌کار و با هدف تقویت جنبه‌های فنی و هنری فیلم‌های در حال ساخت فیلم‌سازان حاضر در این کارگاه ادامه یابد./۹۹۸/۱۰۳/س

 

 

ارسال نظرات