۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۸۴۳۶
آیت‌الله ایمانی:

شهادت امام حسین تابلوی ارائه ارزش های الهی و انسانی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شهادت امام حسین(ع) تابلوی زیبای ارزش های الهی و انسانی است.
آیت الله ایمانی بازدید و درس اخلاق آیت الله ایمانی در حوزه علمیه سفیران هدایت شیراز

آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: اساسا بصیرت و معرفت جامعه تشیع نسبت به سایر مجامع و جوامع اسلامی، مرهون جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) است.

وی تصریح کرد: اگر بصیرت دینی و بینش سیاسی مردم ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، مردمی کاملا متفاوت دارد و علت اصلی این بینش و بصیرت هم جلسات مستمر اباعبدالله(ع) است و مردم هم که مستمع اینگونه جلسات هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، بیان ارزشهای قیام عاشورا را در منابر بسیار مهم دانست و گفت: شهادت امام حسین(ع) تابلوی زیبایی برای به نمایش گذاشتن ارزشهای والای الهی و انسانی شد.

وی تاکید کرد: هرچه در جلسات عزاداری اباعبدالله(ع) مبلغان به این ارزشها تأکید کنند و به زبان علمی و اقناعی برای مردم تشریح کنند، به معرفت افزایشی جامعه بیشتر کمک می کنند.

امام جمعه شیراز به تسلط مبلغ بر معارف و ارزشها تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامه علمی برای ارائه مطالب به مخاطب وجود داشته باشد؛ یعنی مطالب مورد نیاز جامعه با استدلال و اقناع به مردم گفته شود که اگر چنین شود، بصیرت و بینش عملیاتی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شیراز با تأکید بر اینکه مبلغین باید خود اهل مطالعه باشند اظهار داشت: اسلام سیاست و دیانت را با هم دارد؛ پس نمی‌توان تفکیکی بین سیاست و دیانت قائل شویم و عده‌ای که می خواهند دین را در دایره فردی محدود کنند، بزرگ‌ترین خطر برای جامعه شیعی هستند./۸۲۵/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات