۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۴۳۳
آیت‌الله دستغیب:

قیام عاشورا برای آگاهی و زدودن جهالت مردم بود

آیت‌الله دستغیب گفت: آنچه از فلسفه قیام امام حسین(ع) می‌توان فهمید، این است که این قیام برای آگاهی مردم بوده است.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب آیت الله دستغیب

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: آنچه از فلسفه قیام امام حسین(ع) و  نیز از کلمات آن حضرت می‌توان فهمید، این است که این قیام، برای آگاهی مردم بوده است.

 تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با تصریح بر اینکه امام حسین(ع) برای رهایی مردم از جهالت و گمراهی بذل خون کرد تا آن جو تاریک و ظلمانی که بنی‌امیه ایجاد کرده بود را بشکند، تأکید کرد: با شکسته شدن این جو که تنها راه آن هم شهادت بود، آن حکومت و نظایر آن در تاریخ محکوم به شکست و نابودی شد.

وی با اشاره به سخن رسول خدا(ص) که فرمودند: برای حسین(ع)، حرارتی در دل اهل ایمان است که هرگز سرد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید یک پایه و اساس مجالس اباعبدالله(ع)، عواطف و احساسات شیعیان و محبین است و پایه دیگر، عقل و منطق؛ یعنی باید با تفکر و تعقل همه شعارهای امام حسین(ع) را بیان کنیم که لازمه آن هم این است که عین وقایع منعکس شود.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه حرکت‌های جاهلانه و به صورت خرافه وارد این مجالس شده که می‌تواند بازدارنده باشد تصریح کرد: مجالس اباعبدالله(ع) باید مطابق شأن آن حضرت و به گونه‌ای که ابهام ایجاد نکند برگزار شود.

تولیت آستان احمدبن‌موسی‌الکاظم، شاه چراغ(ع) به تفکرات سکولاری در مجالس عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) و در ادامه با رهبری مقام معظم رهبری، در واقع ادامه همان نهضت حسینی است که در عصر ما واقع شده است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، پایه و اساس انقلاب اسلامی و در نهایت روحیه مقاومت و شهادت طلبی که پیروزی را تضمین می‌کند، محرم و صفر و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: آنچه امروز این نظام مقدس را برپا داشته و مردم را در برابر مستکبرین و صهیونیستها مقاوم نگاه داشته است، ارتباط با مجالس و منبرهای امام حسین(ع) است که بسیار منطقی و آگاهانه اهداف قیام عاشورا را بیان می‌کند.

وی بالاترین هدف امام حسین(ع) را از قیام عاشورا، امربه معروف و نهی از منکر دانست که بزرگ‌ترین منکر آن زمان یزید بود و امروز هم منکری بالاتر از استکبار و صهیونیست نداریم.

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد: آنها که می‌گویند منابر باید عاری و تهی از مباحث تطبیقی باشد، یا در جهالتند و یا خود دستی در کاسه دشمن دارند./۸۲۵/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات