۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۴۱۴
معاون حوزه علمیه ایلام:

مجالس عزاداری سبب معرفت افزایی در جامعه می شود

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام گفت: امروز یکی از نگرانی های دشمنان مجالس عزاداری و سوگواری برای اهل بیت به ویژه سید الشهدا(ع) است؛ زیرا این مجالس سبب معرفت افزایی در اجتماع می شود.
مجالس اباعبدالله الحسین (ع) با معرفت اسلامی عجین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام، عصر سه شنبه در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: گریه بر امام حسین(ع) پیوند قلب فرد عزادار  با سید الشهدا است.

وی افزود:  باید تلاش کنیم که عزاداری هایی که برای امام حسین(ع) برگزار می شود همراه با آگاهی و اطلاع از عظمت عاشورا و تبیین اهداف قیام ابی عبدالله (ع) باشد.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد:  امروز یکی از نگرانی های دشمنان همین مجالس عزاداری و سوگواری برای اهل بیت علی الخصوص سید الشهدا(ع) است زیرا که سبب معرفت افزایی در اجتماع می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: این مجالس حاوی پیام های بسیار ارزنده است که می توان ایثار، فداکاری، مبارزه با استکبار، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، ظلم ستیزی و شهادت طلبی را از آثار بلند این مجالس دانست.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی یکی از محورهای اساسی و نقش آفرین در هدایت جامعه است که دشمنان با کارهای فرهنگی و منابر سکولاری به دنبال بی تفاوت کردن افراد جامعه نسبت به دین و ارزش های آن هستند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه واعظین و روحانیان منبری وظیفه خطیری در این ایام دارند، گفت: آگاهی بخشیدن به مردم و گوشزد کردن خطرات منابر سکولاری می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با این نقشه شوم و ضد ارزشی داشته باشد.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: بصیرت افزایی و نهادینه کردن روحیه مقاومت و ایثار و شهادت در کنار تشریح ابعاد مختلف قیام حسین بن علی(ع) باید در این مجالس مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اهداف امام حسین(ع) مربوط به عصر و زمان ایشان نیست بلکه این حرکت عظیم و آسمانی برای تمام اعصار کارساز و مفید است و در هدایت آن جامعه نقش موثری دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام در پایان گفت: جوانان در این ایام باید نهایت استفاده معنوی را ببرند و با توسل و تمسک به امام حسین(ع) راه سعادتمندی خود را فراهم سازند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات