۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۴۰۵
آیت الله قرهی:

اگر انسان جایگاه خود و امام را بشناسد مطیع اوامر ولایت می‌شود

آیت الله قرهی گفت: اگر انسان جایگاه خود و امام را بشناسد آن زمان کاملا مطیع اوامر ایشان می‌شود.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه سه شنبه 4 شهریور در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: ائمه معصومین(ع) نورهای مقدسی بودند که خداوند به واسطه دوست داشتن انسان برای هدایت او فرستاد.

وی افزود: اگر انسان به مقام انسانیت خود معرفت پيدا نكند به جاي عبداﷲ شدن عبدالشـيطان شده بدون اینکه به هادی توجه داشته باشد گناه می‌کند.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه اگر انسان نسبت به جایگاه خود آگاهی پیدا نکند درباره امام معصوم(ع) هم معرفت پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: خداوند با انتخاب امام برای بشریت دین خود را به کمال رسانده است دین بدون امام ناقص و ابتر  است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) درباره قدر و جایگاه امامت به عنوان نعمت بزرگ الهی اظهار داشت: خداوند می‌فرماید امامت نعمت من است و چون شما را دوست دارم چنين نعمتي به شما مـی‌دهـم، در واقع پروردگـار عالم به واسطه امامت ما را رشد می‌دهد.

وی با استناد به روایتی از حضرت موسی بن جعفر(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند کسانی كه اعتقادشان به امامت در زمان غيبت، بيشتر از آن كسانی باشد که در زمـان ظهور امام هستند خوش به حال آنان، آنها روز قیامت با ما و هم درجه با ما هستند؛ چراکه ایشان می‌فهمند كه انسان بدون امامت به هيچ جا نمی‌رسد و نـاقص خواهد بود و سقوط می‌كند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه ما از خدا هستیم  و به سوی او بازگشت داریم؛ اظهار داشت: اگر انسان جایگاه خود و امام را بشناسد آن زمان دنبال امام می‌دود و کاملا مطیع اوامر او می‌شود، شناخت جایگاه امامت به این سادگی نیست، امام هادی(ع) در جامعه کبیره به  این جایگاه اشاره فرمودند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امام زمان(عج) صرفا برای جسم تكه تكه سيدالشهدا(ع)گريه نمی‌كنند بلكه به اين علت كه انسان نفهميد نعمت خـدا را از بین بـرده روز و شب گريه می‌كنند، ابراز کرد: امید که بین همه ما نسبت به امام زمان(عج) معرفت لازم ایجاد شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات