۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۸۴۰۰
مدیردبستان نوردانش مطرح کرد؛

تلاش روحانیت برای برداشتن موانع تربیتی و تحصیلی پیش روی دانش آموزان

مدیر دبستان نوردانش با اشاره به اینکه همسویی خانواده و مدرسه در اعتلای تربیت و رشد تحصیلی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد، گفت: در مدارس وابسته به کانون مدارس اسلامی که روحانیت نقش برجسته ای دارد، تلاش مضاعفی برای از میان برداشتن موانع تربیتی و تحصیلی صورت می گیرد.
حجت الاسلام شالباف بوستانی، نویسنده کتاب خاطرات و زندگی نامه شهید مدافع حرم حجت الاسلام کیهانی

حجت الاسلام محمدحسین بوستانی، مدیر دبستان نوردانش، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مدرسه و مسجد دو بال پرواز برای دانش آموزان هستند، ابراز داشت: خانواده برای دانش آموزان به منزله سر و بدن است؛ از این رو اعتلای رشد تربیتی در دستان خانواده است و مدرسه با خانواده همراهی کرده و موانع پیش روی مسیر تربیت را کنار می گذارد.

مدیر دبستان نوردانش با بیان اینکه خانواده اساسی ترین نقش را در تربیت فرزندان و دانش آموزان ایفا می کند، تصریح کرد: در مدارس وابسته به کانون مدارس اسلامی که روحانیت نقش برجسته ای دارد تلاش مضاعفی برای از میان برداشتن موانع تربیتی و تحصیلی صورت می گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در مدرسه نوردانش طرح حیات پویا برگزار می شود، خاطرنشان شد: در این طرح یک سری بازی های حرکتی ـ ذهنی، حسی و تربیتی صورت می گیرد که در خلال آن فضایل و رذایل اخلاقی به صورت بازی مار و پله آموزش داده می شود.

حجت الاسلام بوستانی اظهار داشت: چنین طرحی افزون بر کسب نشاط سبب می شود تا دانش آموزان آموزه های معرفتی و معنوی بیشتری را فراگرفته و از گرایش به بازی های خطرناک و مغایر با فرهنگ اسلامی دوری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معلمان در مدرسه یاری رسان والدین در زمینه مسائل تربیتی و علمی هستند، افزود: معلم بیشترین تأثیر را پس از خانواده بر دانش آموز دارد و با رعایت کوچک ترین نکات و لطیفه های تربیتی و دینی سبب خواهد شد تا دانش آموزان معارف دینی و اعتقادی را آموخته و با لذت بیشتری به آنها روی آورد البته عدم رعایت چنین نکاتی تأثیرات بالعکسی خواهد گذاشت و دانش آموز را از فراگیری معارف مذهبی و اعتقادی باز می دارد.

مدیر دبستان نوردانش با اشاره به اینکه معلم الگویی برای دانش آموزان است، تصریح کرد: در مدرسه نوردانش معاونت پرورشی وجود ندارد و معلمان هر کدام در کسوت معاون پرورشی برای هر پایه انتخاب شده اند.

این مقام مسؤول ابراز داشت: هم سویی خانواده و مدرسه در تربیت صحیح دانش آموز بسیار تأثیرگذار خواهد بود./9456/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات