۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۸۳۹۰
رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

چرخ تولید ثروت از علم باید عملیاتی شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چرخ تولید ثروت از علم باید عملیاتی شود، گفت: تولید ثروت ماموریت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود است.
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی  رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی  رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی که در سالن فردوسی دانشگاه آزاد واحد اراک برگزار شد، با بیان اینکه اکنون سرمایه بزرگ کشور نیروی انسانی مفید است، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از 32 هزار هیات علمی بزرگترین هیات علمی  کشور را در خود جای داده است.

تولید ثروت از علم  ماموریت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چرخ تولید ثروت از علم باید عملیاتی شود، گفت: تولید ثروت ماموریت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود است و امروز دنیا به خوبی توانسته است علم را به ثروت تبدیل کند که در این راستا انتظار ما از  اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تحقق این مهم است.

رهبر با بیان اینکه امروز در کشور شاهد فقر و محرومیت هستیم، گفت: ایران اسلامی یک کشور غنی و ثروتمند است و سوال این است که چرا علی رغم ثروت در کشور مردم  و مناطقی محروم داریم و فقر در کشور بیداد می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: علت محرومیت و فقر در کشور این است که ما نتوانسته ایم به خوبی از علم بهره مند شویم؛ از این رو امروز باید با بهره گیری بیش از پیش علم در مسیر رفع نیازهای مردم و جامعه گام برداریم.

تلاش در راستای حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی

رهبر با اشاره به اینکه شهر اراک یک شهر صنعتی است و باید اعضای هیات علمی در واحدهای صنعتی و کشاورزی شهر اراک حضور فعالانه داشته باشند، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی باید در بین مردم ، کشاورزان و صنایع با حضور فعالانه مشکلات و آسیب ها را به حداقل برسانند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش در راستای حل مشکلات پیش رو، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در هر دورانی مشکلاتی داشته و نمی توان این ادعا را داشت که دانشگاه آزاد اسلامی با سابقه ای دیرینه امروز به  اسب زین کرده ای تبدیل شده است و هیچ مشکلی ندارد؛ بلکه باید با تلاش فراوان در راستای حل مشکلات  گام برداشت.

هدف مهم دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم است

رهبر با بیان اینکه امروز در تمامی ارگان ها و ادارات حداقل یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 60 تشکیل شد و در انجام ماموریت های خطیر خود به خوبی توانست جوانان را در آموزش عالی آموزش دهد و اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود بسیاری از جوانان به خارج از کشور می رفتند و سرنوشت معلوم نبود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف مهم دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم بوده است و در این راستا خوش درخشیده است، اظهار داشت: امروز نیمی از تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به ثمر می نشیند که این مهم برای این دانشگاه  افتخار بزرگی محسوب می شود.

به گزارش رسا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی مشتمل بر 12 واحد و 4 مرکز آموزشی شامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بارتبه جامع دوستاره، ساوه با درجه بزرگ و واحدهای خمین، آشتیان، تفرش،دلیجان، محلات، نراق، جاسب، زرندیه، فراهان و کمیجان با درجه کوچک و مراکز شازند، مهاجران، آستانه و خنداب است و با دارا بودن 45 هزار و 208 دانشجو در  909رشته محل در این استان مشغول به فعالیت علمی فرهنگی است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات