۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۲۸۳۷۹

زائران و مجاوران امام رضا با شهید حججی وداع کردند

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید محسن حججی عصر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
تشییع پیکر شهید حججی در مشهد تشییع پیکر شهید حججی در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید محسن حججی عصر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و با حضور گسترده و به یاد ماندنی زائران و مجاوران امام هشتم(ع)، در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم بزرگ که با حضور علما، مسؤولان و شخصیت های استانی و کشوری از ساعت 16 به صورت رسمی آغاز شد، زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با قرائت زیارت امین الله به استقبال وداع با شهید حججی رفتند و پیکر مطهر این شهید گلگون کفن را با اشک های خود بر مظلومیت سیدالشهدا(ع) بدرقه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی خطاب به شهید محسن حججی اظهار کرد: ای شهید عزیز! شما که نماینده شهدا در جمع ما هستی، بازی دشمن را به خوبی نقش بر آب کردی و عطر بهشتی شهادت را با خود به کشور ما آوردی. با آمدن پیکر مطهر تو، در این کشور نسیم شهادت وزیدن گرفت و دل همه ما را همراه خود کرد.

وی خطاب به این شهید مدافع حرم گفت: شهادت تو یک طوفان ملی از شور و شعور ایجاد کرد و بازگشتت رمز وحدت همه سلایق و دیدگاه ها در کشور ما شد که همگی به تو احترام گذاشتند. حججی عزیز! تو به همه ما تعلق داری و در وصفت باید گفت «یک کربلا شکوه به چشمت نهفته است؛ ای روضه مجسم گودال قتلگاه.»

گفتنی است، پیکر مطهر شهید حججی که صبح امروز در روضه منوره رضوی طواف داده شده بود، پس از این مراسم برای اعزام به سوی تهران آماده شد تا مراسم تشییع باشکوه این شهید مدافع حرم صبح فردا در پایتخت نظام اسلامی با حضور گسترده و میلیونی مردم برگزار شود.

شایان یادآوری است در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید حججی در بارگاه منور رضوی، خانواده این شهید گلگون کفن و همسر و فرزند وی نیز حضور داشتند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات