۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۳۷۵
آیت الله قبلان مطرح کرد؛

جدایی اقلیم کردستان سبب تبدیل آن به پایگاه فتنه صهیونیستی می‎شود

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که جدایی اقلیم کردستان از عراق سبب تبدیل آن به پایگاه اجرای فتنه صهیونیستی می شود.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی از برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق به شدت انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: عراق یکپارچه یک قدرت بزرگ برای اعراب و مسلمانانی است که باید در یک صف در برابر توطئه تجزیه عراق که در راستای مصالح استکبار جهانی قرار دارد، ایستادگی کنند.

این عالم لبنانی افزود: جدایی کردستان عراق یک استعمار جدید به شمار می آید که پس از شکست داعش به عنوان ساخته استکبار جهت تجزیه عراق انجام می گیرد.

وی از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان به عنوان دروازه ای از فتنه یاد کرد و اظهار داشت: این مساله سبب پدید آمدن مصیبت های جدیدی در منطقه و ضربه زدن به همزیستی میان ملت ها و مذاهب و قومیت ها محسوب می شود که جوامع عربی و اسلامی بر اساس آنها شکل گرفته اند.

آیت الله قبلان تأکید کرد که این مساله به تحقق خواسته های رژیم صهیونیستی منجر می شود که الگوی تبعیض نژادی است و از سوی استعمار در منطقه به وجود آمد تا بر اساس قاعده شیطانی به توطئه علیه ملت ها و دولت ها بپردازد.

وی ملت های عربی و اسلامی را به ایستادگی در برابر همه توطئه های تخریبکارانه فراخواند و گفت: شهروندان کرد عراق نیز باید نسبت به این توطئه که درصدد جدا کردن آنان از هویت ملی و تضعیف اقلیم برای اجرای فتنه های صهیونیستی در منطقه است به شدت هوشیار باشند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ادامه داد: کردهای عراق از گذشته تاکنون جزئی از بافت عراق به شمار آمده و روابط آن با سایر قشرهای مختلف عراقی بسیار مطلوب است. کردها در پروژه ساخت عراق یکپارچه که هیچ تبعیضی میان شهروندان وجود نداشته و همه قشرها را در خود جای داده است، نقش مهمی ایفا کرده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات