۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۳۶۷
امام جمعه بندپی غربی:

شهدایی مانند شهید حججی پیروان حقیقی سیدالشهدا هستند

امام جمعه بندپی غربی شهدایی مانند شهید حججی را پیروان حقیقی سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر بیان کرد و گفت: شهدایی مانند شهید حججی تربیت یافتگان حقیقی مکتب سرخ حسینی هستند و جامعه ما به وجود این فرزندان عاشورایی بر خود می بالد.
محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده امام جمعه بندپی غربی، امروز در مراسم فرزندان عاشورایی در شهر خشرودپی با اشاره به درس های تربیتی قیام عاشورا، گفت: یکی از ابعاد مهم درس های عاشورا تربیت فرزندان امام حسین(ع) در منظومه نظام تربیتی اهل بیت(ع) است که فرزندانی مانند علی اکبر و امام سجاد(ع) در جریان قیام عاشورا حماسه سازی می کنند.

وی افزود: جامعه شیعی باید با اجرای سبک زندگی اسلامی بر مبنای نظام تربیتی اهل بیت(ع)، فرزندان و نسل های جدید را عاشورایی تربیت کند.

استاد حوزه علمیه یکی از عبرت های عاشورا را نظام تربیتی غلط در جامعه اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: واقعه عظیم عاشورا از یک منظر محصول تربیت غلط فرزندان مردم کوفه است زیرا اگر تربیت صحیح فرزندان در خانواده ها و ایجاد محیطی بر مبنای شاخص های تربیتی اسلامی اتفاق می افتاد، شاهد این فجایع بزرگ در کربلا نبودیم.

وی ادامه داد: تربیت اسلامی و ولایی بر مبانی پذیرش ولایت اهل بیت(ع) یک اصل مهم تربیتی در شاکله مدیریت تربیت در جامعه شیعی است.

حجت الاسلام حاجی زاده ضمن تاکید بر مورد توجه قرار گرفتن سبک زندگی حسینی از سوی جامعه، خاطرنشان کرد: ایام عزای سیدالشهدا(ع) فرصتی ارزشمند برای بازخوانی و تبیین شاخص های سبک زندگی عاشورایی و حسینی در محافل عزاداری است و نخبگان و مبلغان دینی رسالتی سنگین در این حوزه دارند.

وی افزود: هر فرد باید با تطبیق وضعیت و بازخوانی شخصیتی خود بر مدار زندگی سیدالشهدا(ع) ایشان را در حوزه فردی و شخصی الگوی عملی قرار دهد.

امام جمعه بندپی غربی با بیان این مطلب که حسینی شدن به معنای از خودگذشتگی برای دین است، اظهار داشت: مدعیان پیروی از امام حسین(ع) باید به دنبال وجه شباهت میان خود و آن حضرت باشند زیرا حسینی شدن تنها به عزاداری، پوشیدن لباس مشکی، اطعام دهی و حضور در هیات های مذهبی نیست بلکه انسان باید آمادگی هر گونه سختی و فداکاری برای احیای دین را داشته باشد.

وی پیام بلند سیدالشهدا(ع) را در حوزه اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: پیروان حقیقی سیدالشهدا(ع) اجازه شکستن حدود الهی را در حوزه اجتماعی نمی دهند و هم از خود و هم از حریم اجتماع در برابر انحراف ها، کج روی ها و فساد محافظت می کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده شهدایی مانند شهید حججی را پیروان حقیقی سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر بیان و تصریح کرد: شهدایی مانند شهید حججی تربیت یافتگان حقیقی مکتب سرخ حسینی هستند و جامعه ما به وجود این فرزندان عاشورایی بر خود می بالد.

وی افزود: شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با تقدیم جان خود در راه اسلام، معنا کننده کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا هستند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات