۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۸۳۶۴
معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود:

عاشورا باید در برنامه های عملی و زندگی مردم ظهور داشته باشد

حجت الاسلام کفیل گفت: عاشورا هنوز تنها در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها است و در برنامه‌های عملی و زندگی ما ظهور واقعی ندارد، تا زمانی که تمام شئون و زندگی جامعه عاشورایی نشده، یقین بدانیم از ظهور خبری نخواهد بود.
حجت الاسلام کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود در روز پنجم ماه محرم ۹۶ بعد از نماز ظهر در مسجد دانشگاه تهران، گفت: شاخص پیشرفت، پیوند با امام حسین(ع)  است.

وی افزود: اگر دغدغه ما ادب دانش‌آموزان و دانشجویان و جامعه‌ای مؤدب است با مطالعه کل تاریخ درمی‌یابیم که ادبی مانند ادب افراد حضور یافته در رکاب امام حسین(ع) در روز عاشورا نیست.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود ابراز داشت: ارتباط و پیوندی که در روز عاشورا رخ داد یکی از بی‌نظیرترین ارتباطات بود. مقاتله و شهادت در راه خدا رشد و تعالی به دنبال دارد و در پیشگاه خدای متعال ارزشمند است.

وی در ادامه اظهار داشت: مقاتله در راه خدا انسان‌سازی می‌کند طوری که وقتی پیامبر اکرم(ص) فردی را در جنگ اسیر می‌کند او را به یک خانواده انصاری و مهاجر می‌سپارد تا او را تربیت کنند. ارباب عالمیان نبی مکرم اسلام(ص) در اوج پیکار و نبرد به دشمن هم نیک نظر می‌کرد.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: امام حسین(ع) در جواب نامه همسر حضرت زینب(س) که می‌گفت کوفیان با شما همراه نیستند فرمودند من می‌روم تا دین باقی بماند؛ منظور از ماندگاری دین، رشد جامعه بوده است.

معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود ابراز داشت: امام حسین(ع) عاشق انسان‌ها بودند و نماد کربلا، عشق‌بازی امام حسین(ع) با جامعه بشری است، هر چه پرچم امام حسین(ع) و بکارگیری دستورات الهی در جامعه‌ای بیشتر باشد این عشق و محبت نیز بیشتر خواهد شد، از ائمه معصومین روایت است که با ما اُنس و پیوند برقرار کنید تا معنا و مفهوم عشق، محبت، اُلفت و جان دادن در راه معشوق را درک کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا هنوز تنها در مساجد و تکایا و حسینیه‌ها است، عاشورا هنوز در برنامه‌های عملی و زندگی ما نیامده است. روزی تمام کلاس‌های درس و همایش‌ها و تمام قدم‌های ما با عبارت "یا حسین" و روضه امام حسین(ع) آغاز خواهد شد و تمام شئون و زندگی جامعه، عاشورایی می‌شود و تا زمانی که این اتفاق‌ها نیفتاده یقین بدانیم از ظهور خبری نخواهد بود./966/پ202/ب1

ارسال نظرات