۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۲۸۳۳۶
مدیر حوزه علمیه لرستان:

رسیدن به امنیت شغلی از عوامل رفتن طلاب به سمت مراکز دانشگاهی است

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، گفت: وجود این مشکلات سبب می شود طلبه برای رسیدن به امنیت شغلی حوزه را ترک و به سمت مراکز دانشگاهی روی بیاورد و از هویت و رسالت طلبگی خود غافل باشد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه سرگردانی طلاب در همه مدارس علمیه حاکم نیست، بیان داشت: در برخی موارد به ندرت مشاهده می شود طلابی که به مدارس ورود پیدا می کنند آن شأن و منزلت و شخصیتی که باید دارا باشند، در وجود طلاب ضعیف بوده و برخی در جهت رسیدن به هویت اصلی خود تلاش کرده و موفق می شوند و برخی نیز انصراف می دهند و به دنبال آینده خود در مراکز دانشگاهی می روند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد طلاب به هویت طلبگی و جایگاه خود واقف هستند، افزود: معضل اقتصادی از جمله مواردی است که زمینه نگرانی طلاب را نسبت به آینده علمی، شغلی و شخصیتی آنان فراهم می آورد.

مدیر حوزه علمیه لرستان اظهار داشت: طلبه با ورود به حوزه و پس از مدتی تحصیل به علت وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی به جای پرداختن به رسالت تبلیغی خود به صورت ناخواسته مجبور به ترک حوزه برای رسیدن به امنیت شغلی در دیگر مکان ها می شود.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به رسمی بودن مدرک حوزه همچون مراکز دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به سن طلاب که بیشتر در سن نوجوانی به حوزه ورود پیدا می کنند بیشتر شاهد آسیب هایی در بعد معنوی و اخلاقی هستیم که نتیجه فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی همانگونه که می تواند یک فرصت برای حوزه باشد، اگر غافل شویم آسیب زا خواهد بود و در صورت مدیریت نشدن به شخصیت و هویت طلبه ضربه می زند.

مدیر حوزه علمیه لرستان اظهار داشت: برای تبیین هویت طلبگی و جایگاه این قشر باید طلاب را با اخلاق بزرگان و علمای دین آشنا ساخت و با استفاده از ظرفیت اساتید اخلاق طلبه را نسبت به جایگاه خود آگاه تر ساخت.

وی در ادامه با اشاره به عدم وابستگی حوزه به حکومت بیان داشت: در جهت رفع مشکلات طلاب و پرداختن به هویت و رسالت اصلی خودشان انتظار می رود خیران به حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: بحث کیفی سازی در مدارس علمیه استان لرستان از سال گذشته به صورت جدی در حال اجرا بوده و با برگزاری کارگاه های تهذیبی، پژوهشی، همایش حوزه انقلابی و حضور اساتید اخلاق در جهت تقویت بُعد اخلاقی طلاب اقدام می شود./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات