۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۳۲۶
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان تاکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به پخش اذان و نماز جماعت در بازار

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان با تاکید بر توجه بیش از پیش اصناف و بازاریان به اقامه نماز جماعت، گفت: شرکت بازاریان اعم از شیعه و سنی در نماز جماعت سبب تقویت وحدت می شود.
اصناف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان امروز در دومین نشست شورای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر اصناف بندرعباس که در سالن اجتماعات اتاق اصناف استان هرمزگان برگزار شد گفت: چهره واقعی دین به واسطه اقامه نماز اول وقت در جامعه و خانواده تبلبور پیدا می کند، بنابراین باید اهتمام ویژه ای به اقامه این فریضه الهی بورزیم هرچند تا کنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: استان هرمزگان در آذر ماه سال جاری میزبان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی است و استاندار هرمزگان نیز به عنوان رییس این اجلاس انتخاب شده است، امید است دستگاه های اجرایی استان در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این اجلاس در استان همکاری لازم را مبذول کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با تاکید بر اتخاذ تصمیم جدی بر اقامه نماز جماعت اصناف و بازاریان گفت: تا زمان برگزاری اجلاس حدود کمتر از 3 ماه فرصت باقی است، بنابراین هر نهاد باید گزارش کامل و مستندی از اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز تهیه و ارائه دهند.

حجت الاسلام فروزان نژاد تاکید کرد: اصناف و بازاریان نیز باید قبل از برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی، یک پیش اجلاس را برگزار کنند و اصناف نیز در مجموعه صنفی خود بیش از پیش به اقامه نماز اول وقت توجه کنند و جمله "وقت نماز طواف کعبه تعطیل می شود شما چطور؟" را در محل کار نصب العین قرار دهند.

وی با تاکید بر پخش اذان در بازار گفت: پخش اذان و اقامه نماز جماعت باید در مراکز فروشگاهی و پاساژها صورت گیرد تا بازاریان اعم از شیعه و برادران اهل سنت در اقامه فریضه الهی حضور به هم رسانند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان مظهر وحدت در سطح کشور مطرح بوده و با اقامه نماز جماعت با حضور بازاریان شیعه و سنی این وحدت بیشتر و تقویت خواهد شد، باید به محض پخش صدای اذان، همه مغازه ها تعطیل و در صف نماز حاضر شوند.

وی بیان کرد: در نشست با خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان مقرر شد قبل از برگزاری اجلاس سراسری نماز، دو اجلاس اعم از اجلاس کارگری در غرب استان و دیگری اجلاس بازار در استان سازماندهی شود.

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا و با تاکید بر اینکه اقامه نماز نتیجه عزاداری باشد گفت: ثمره عاشورا و عزاداری در این روز، اقامه نماز جماعت ظهر عاشوراست، عزاداران با تعطیل کردن عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به دنیا ثابت می کنند که عزاداری شان نه بر اساس احساسات بلکه از روی فهم و شعور است.

گفتنی است، جلسه شورای اقامه نماز اصناف امروز باحضور حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان و امام جمعه موقت بندرعباس، رؤسای اتاق اصناف، جانشین سازمان بسیج اصناف، فرمانده حوزه بسیج و نماینده سازمان صمت در سالن اجتماعات اتاق اصناف استان هرمزگان برگزار شد.

در این جلسه به بررسی اقدامات شهرداری بندرعباس درارتباط با جانمایی احداث مسجد یانمازخانه درپروانه های ساختمانی مجتمع های تجاری، جلب مشارکت بیشتر با استفاده از ظرفیت مدیران مجتمع های تجاری امنای بازارها رؤسای اتحادیه های صنفی و پایگاه های بسیج اصناف برای تجلی بیشتر نماز جماعت و احیای فرهنگ غنی امربه معروف و نهی ازمنکر پرداخته شد.

همچنین بر ترویج و اشاعه بیشتر نماز به عنوان یکحی از فرایض اثرگذار دینی و اهمیت و جایگاه نماز اول وقت در بازارها با رویکرد تبلیغاتی پررنگ تر در قالب بنر و نشر تراکت و توزیع کتب تاکید شد./851/پ202/ب1

ارسال نظرات