۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۳۲۳
امام جمعه زاغه:

خطر منبر سکولار بی اثرکردن و تضعیف ارزش ها است

امام جمعه زاغه با اشاره به طرح رواج منبر سکولار از سوی دشمن، گفت: دشمن در قالب این دسیسه می خواهد دین از سیاست جدا و مراسم عزاداری مردم به دور از مصداق شناسی باشد تا ارزشهای اسلام را بی اثر و تضعیف سازد.
 محرم

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و با حضور مبلغان بیان داشت: اسلام به این مجالس عزاداری زنده است.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان و روحانیان در مناطق مختلف افزود: این قشر نقش بسزایی در معرفت افزایی در مجالس عزاداری حسینی دارند، باید با استفاده از فرصتهایی که در اختیار دارند در این راستا اقدام کنند.

امام جمعه زاغه اظهار داشت: افزایش معرفت نسبت به اهل بیت(ع)، شناخت امام حسین(ع) و اهداف قیام سیدالشهدا باید در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان در این ایام قرار گیرد، مبلغان با استفاده از فرصتهای تبلیغی باید در جهت تبیین و ترویج نهضت حسینی نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) ایستادگی در برابر ظلم بود، خاطرنشان کرد: امروز با تبیین این مهم باید روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم تبیین شود.

حجت الاسلام زینی وندیان استکبار را نماد یزد زمان امام حسین(ع) خواند و یادآور شد: در جامعه امروز شاهد ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران هستیم و شهدایی همچون شهید حججی راه امام حسین(ع) را ادامه می دهند.  

وی آمریکا، استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی را نمونه ظلم در جامعه امروز خواند و گفت: برای مقابله با ظلم و ظالم باید یزید زمان را بشناسیم و در این راستا مبلغان باید معرفت افزایی کنند و با آگاه بخشی به جامعه جلوی توطئه های دشمن را بگیرند.

امام جمعه زاغه با بیان اینکه بحث عاشورا و کربلا از نقاط قوت ما است، خاطرنشان کرد: دشمن نقاط قوت ما را در نظر گرفته و ر راستای تضعیف و کمرنگ کردن آنها اقدام می کند، دشمن نمی تواند این ارزشها را از ما بگیرد و برای همین با طرح دسیسه های مختلف در پی بی اثر ساختن آنها است و اینجا نقش و فعالیت روحانیان و مبلغان اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای اینکه منبرهای ما را به سمت منبر سکولار ببرد، ادامه داد: در این راستا تلاش می کند مبلغان و هیأت ها بدون مصداق شناسی فعالیت کنند و از سیاست دم نزنند.

حجت الاسلام زینی وندیان عنوان کرد: اگر عزاداری حسینی به دور از حسین شناسی، تبیین واقعه عاشورا و هدف قیام امام حسین(ع) باشد، بحث انقلابی گری در منابر و هیأت ها مورد توجه نباشد بحث سکولار رواج یافته و دشمن به هدف خود می رسد که ضروری است روحانیان هوشیار باشند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات