۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۲۸۳۱۸
چند خبر کوتاه سیاسی؛

سخنان ترامپ علیه ایران اعتراف عاجزانه‌ای به ظهور یک قدرت مهارناپذیر بود

سخنان ترامپ علیه ایران اعتراف عاجزانه‌ای به ظهور یک قدرت مهارناپذیر بود، اعزام تجهیزات موشکی جدید پدافند هوایی برای تقویت دفاع هوایی در غرب کشور و اقلیم کردستان پیام انسداد مرزهای ایران را دریافت کند عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تکریم و معارفه فرماندهی حفاظت سپاه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری و مدیران سازمان های مختلف فرودگاهی برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه عاشورا به ما نشان داد که کم بودن سپاهیان و حتی به اسارت رفتن خانواده هیچ‌کدام دلیلی برای غلاف کردن شمشیر جهاد نیست، اظهار داشت: لباس سبزی که امروز بر تن داریم، عهد و پیمانی است که با شهیدان کربلا بسته ایم و زیباترین آرمان ما قطعه قطعه شدن در راه خدا است.

وی افزود: واقعه عظیم عاشورا به ما نشان داد که اسلام آنقدر بزرگ و ارزشمند است که فداشدن امام به عنوان زیباترین مخلوق هستی موضوعی امکان‌پذیر است و باید چنین شود تا اسلام بماند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جلوه هایی از عاشورا و تصویر آن حماسه زیبا و با شکوه را در دوران دفاع مقدس‌ مشاهده کردیم، گفت: اگر چنین تکیه‌گاه معنوی نبود، بدون شک ما یارای چنین دفاع شکوهمندی در برابردشمن رانداشتیم؛ غلبه بر دشمنانی نه به نیروی سلاح ممکن بود و نه با کثرت نفرات؛ بلکه تنها ایمان، باور و اعتقاد بود که این شکوه وعظمت را برای ایران و اسلام خلق کرد.

سلامی در ادامه با بیان اینکه امروز اسلام به یک ضلع از اضلاع هندسه قدرت جهان تبدیل شده است، گفت: نظام اسلامی ما امروز به اولویت اول جهانی تبدیل شده است، اینکه رئیس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد منفعلانه از قدرت نظام ما سخن گفت، نه تنها ادبیات او تهدیدآمیز نبود، بلکه اعتراف عاجزانه‌ای به ظهور یک قدرت مهارناپذیر بود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که تمام منطقه درگیر بحران و ناامنی هستند، ایران اسلامی با صلابت و مقتدر، در امنیت و آرامش به سر می‌برد، گفت: در کشور ما یک قوه مرکزی نیرومند وجود دارد که می‌تواند دستگاه محاسبات مادی دشمنان را برآورد کرده، نیات و رفتار آنها را تشخیص دهد و فن و هنر صحیح بکار بردن ظرفیت‌های موجود و متصل کردن آنها به آرمان‌ها را به خوبی انجام دهد و آن "ولی‌فقیه" است.

جانشین فرمانده کل سپاه  در پایان با اشاره به ماموریت مهم و رسالت خطیر فرماندهی حفاظت سپاه در حفاظت از اشخاص، اماکن حیاتی و حساس کشور و تامین امنیت هوایی، با تاکید بر اینکه پاسداران، امانتداران آبرو و حیثیت انسان‌ها هستند، تصریح کرد: مسئولان، از سرمایه‌های نظام و انقلاب‌اند و امنیت هوانوردی نیز بخش مهمی از اعتبار به شمار می رود، باید با جدیت از این دو رکن مهم امنیت حفاظت کنیم.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

فردا انزجار از وادادگی و انفعال در برابر جبهه تکفیر، صهیونیست و استکبار را فریاد خواهیم زد

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی دوشادوش یکایک مردم غیرتمند، فردا پنجم مهر مصادف با ششم محرم امسال را به نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل خواهد کرد و با این همایش بزرگ، به جهانیان ایستادگی یاران امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب در راه آرمان‌ها و انزجار از هر وادادگی و انفعال در برابر جبهه تکفیر، صهیونیست و استکبار را فریاد خواهد کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در آستانه تاسوعاوعاشوراى حسینی و در هفته دفاع مقدس که رایحه دل انگیز شهادت فضای کشور را عطرآگین نموده است شاهد بازگشت پیکر مطهر فرزند عاشورایی انقلاب پاسدار رشید، محسن حججی هستیم، دلاورمردی که با نمایش قهرمانانه خود مرگ را به سخره گرفت و در مقابل شیطان وحشت و خشونت، عاشقانه به مسلخ عشق شتافت، و اینک شمیم دلنواز حضورش، چونان پیراهن یوسف، کنعانیان را به شوروشعف واداشته است.

در ادامه تاکید شد: همه منتظر به آغوش کشیدن پیکر بی دست و سر محسن عزیز هستیم تا به دنیا و تاریخ نشان دهیم پیمان با ولی و اماممان جاودانه هست و اجازه هتک حرمت اولیاء الله وتکراراسارت آل الله را به احدی از متجاوزان نخواهیم داد.

در قسمت دیگری تصریح شده است: ساعت ٩ صبح فردا چهارشنبه پیکر مه پاره محسن عزیزمان را با افتخار بر سر دست خواهیم گرفت تا بیرقی افراشته برای سربلندی جبهه مقاومت و آیتی برای نصرت الهی باشد.

در پایان تاکید شد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی دوشادوش یکایک شما مردم غیرتمند، فردا پنجم مهر مصادف با ششم محرم امسال را به نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل خواهد کرد و با این همایش بزرگ، به جهانیان  ایستادگی یاران امام راحل ورهبرفرزانه انقلاب در راه آرمان‌ها و انزجار از هر وادادگی و انفعال در برابر جبهه تکفیر ، صهیونیست و استکبار را فریاد خواهد کرد.

وزیر دفاع در دیدار سفیر ترکیه:

ایران با تجزیه کشورهای منطقه مخالف است/ اقلیم کردستان پیام انسداد مرزهای ایران را دریافت کند

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیرامون همکاری های دو جانبه و مسائل منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد با تداوم رایزنی‌های مقامات سیاسی و دفاعی ارشد دو کشور، روابط تهران-آنکارا در ابعاد دو جانبه و منطقه‌ای بیش از پیش رشد و ارتقاء یابد.

امیر حاتمی با ابراز نگرانی از پیامدهای امنیتی ناشی از برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که منجر به تغییر مرزهای جغرافیایی و تجزیه کشورهای منطقه شود مخالف است و امیدوارم مسولان اقلیم پیام لازم را از انسداد مرزهای هوایی ایران با منطقه کردستان که به درخواست دولت مرکزی بغداد انجام شده به خوبی دریافت کرده باشند.

وزیر دفاع با یادآوری سیاست اصولی کشورمان مبنی بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه افزود: اقدام اقلیم کردستان عراق در برگزاری رفراندوم در حالی که دولت و ملت رشید عراق در حال مبارزه با بقایای داعش هستند به مثابه بازی در زمین تروریست های داعشی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنان بوده و این مساله موجب ایجاد مشکلات برای منطقه، مردم عراق و به ویژه کردستان عراق خواهد شد.

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران با تبریک انتصاب امیر سرتیپ حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ابراز امیدواری جهت توسعه روابط نظامی دو کشور در دوره مسئولیت وی گفت: اساساً روابط دو کشور ایران و ترکیه متاثر از اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی بوده و امیدوارم با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و رئیس ستاد ارتش ترکیه به تهران همکاری های دوکشور در جهت منافع دو ملت، صلح، ثبات و امنیت منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به روند تحولات حساس منطقه، تصمیم یکجانبه مسئولین اقلیم کردستان عراق در برگزاری رفراندوم را موجب نگرانی و  بی ثباتی در منطقه ذکر کرد و افزود: انتظار داریم مسئولین اقلیم با حسن نیت مساله را حل کرده و اقدامات یک طرفه خود را که مغایر قانون اساسی عراق است، متوقف سازند.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یک همسایه راهبردی در منطقه و جهان اسلام گفت: موضوع مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین سرفصل های همکاری دوکشور  است و امیدوارم دیدار مقامات دفاعی و نظامی تهران-آنکارا، نتایج مثبت و پرباری برای دوکشور بر پایه منافع مشترک دو ملت به دنبال داشته باشد.

ولایتی در جمع خبرنگاران:

آمریکا پشت صحنه و اسرائیل توی صحنه همه‌پرسی کردستان قرار دارند/ بارزانی باید بداند که مردم کرد به صلاح‌الدین افتخار می‌کنند نه به نتانیاهو

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت‌ مؤسس دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی و پژوهش‌یار در بیمارستان فرهیختگان در جمع خبرنگاران در رابطه با همه‌پرسی کردستان عراق گفت: کار غیرقانونی و بی‌ارزشی بود که نتیجه مثبتی ندارد، بلکه منجر به آشفتگی سیاسی در منطقه می‌شود.

وی افزود: بارزانی از مدت‌ها پیش نشان داده بود که با صهیونیست‌ها اتصال دارد و از فلسطین و سردار بزرگ کرد صلاح‌الدین درس نگرفته ولی باید بداند که مردم کرد به صلاح‌الدین افتخار می‌کنند نه به نتانیاهو.

ولایتی ادامه داد: تبعیض و ظلم در این مسئله مشخص است و رژیم ننگین منفور آنها با این کار سقوط سیاسی خود را آغاز کرد، زیرا مردم شریف کرد زیر بار این ننگ نمی‌روند.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: حتی مشخص نیست که رفراندوم آنها چقدر صحت داشته باشد و آنچه تحمیل شود، قابل قبول نیست.

وی افزود: شخص مبارزی مانند مرحوم عشقی در رأس مبارزان ضد بیگانه بوده ولی اینها به اسرائیل وابسته‌اند.

ولایتی با بیان اینکه کردستان عراق بخشی از عراق است، گفت: مردم عراق در برابر این مسئله ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف نفرت‌آوری می‌ایستند، بارزانی یا باید دست بردارد یا مردم عراق با وی مقابله می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اظهار داشت: آمریکایی‌ها پشت صحنه و اسرائیلی‌ها توی صحنه این قضیه هستند زیرا از داعش نتیجه‌ای ندیدند و حالا روبه ایجاد نفرت در میان مسلمانان آورده‌اند که قطعاً شکست‌خورده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خبر داد؛

اعزام تجهیزات موشکی جدید پدافند هوایی برای تقویت دفاع هوایی در غرب کشور

امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به برگزاری رزمایش های ارتش و سپاه در غرب کشور اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برابر وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود پوشش پدافندی لازم را برای رزمایش‌ها و تمرینات نظامی نیرو های آجا و سپاه در غرب کشور فراهم کرده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعزام تجهیزات موشکی جدید نسبت به تقویت دفاع هوایی در منطقه غرب و آمادگی پاسخگویی قاطع به هرگونه تجاوز اقدام کرده است.

الهامی در پایان تصریح کرد: تامین امنیت هوا و فضا مطمئن، هوشمند و پایدار با استفاده از انواع تجهیزات راداری، موشکی، اطلاعاتی، ارتباطی و توپخانه ای تحت هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی در نواحی غربی کشور به ویژه در مرزهای هوایی آن منطقه مستمر انجام می‌شود./907/204/ح

ارسال نظرات