۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۳۰۸
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

آموزه‌ها و فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان ايران اسلامي متبلور است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: هشت سال دفاع مقدس حاوي آموزه هاي عظيمي بود و فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت به امروز در جامعه جوانان ايران اسلامي تبلور يافته است.
بختیاری معاون آستان قدس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد سید مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس که به همت پایگاه بسیج آستان قدس رضوی در سازمان مرکزی این آستان مقدس برپا شده، اظهارکرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع)را گرامي مي داريم و در این ایام ويژه به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مظلوم مدافع حرم درود می‌فرستیم و یاد و خاطر آن عزیزان را گرامی میداریم.

وی فرارسیدن هفته دفاع مقدس را یادآور روزهای پرحادثه سال هاي نخست پيروزي انقلاب اسلامی خواند و گفت: در تاریخ31 شهریور1359 براساس یک اقدام از پیش طراحی شده از سوی استکبار جهانی، آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس شاهد بودیم که صدام مغفول حمله نظامی به ایران را شروع و 19 فرودگاه کشور ایران را در یک روز بمباران می‌کند و در ادامه ازمرز زمینی وارد عملیات نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: این تجاوز زمانی صورت گرفت که انقلاب اسلامي ایران نوپا و سپاه پاسداران در حال تاسیس بود و علاوه بر آن ارتش و نیروهای انقلابی در حال بازسازی و برنامه ریزی برای تقویت انقلاب بودند.

 وي گفت: از سويي شرایط کردستان به هیچ عنوان خوب نبود و در همان زمان ایران با پدیده شوم  نفاق و منافق مواجهه بود. در همان اوضاع آشوب کشور، استکبار جهانی با اختلاف افکني بین اهل تشیع و اهل تسنن مشکلات فراوانی برای کشور عزیزمان ایران ایجاد کرده بود.

بختیاری به محاصره اقتصادی ایران و تحریم های سال59 از سوی آمریکا اشاره کرد و افزود: همه این موارد موجب شد که حمله نظامی عراق به ایران انجام گیرد بنابراین علاوه بر همه سختی هایی که ملت ایران در این دوران متحمل شدند اما امروزه به برکت دوران 8 سال دفاع مقدس در سطح منطقه قدرت‌مند شده ایم و از تجربیات دروان دفاع مقدس استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور " کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا" برای مردم ایران اسلامی است بدین ترتیب ما این هفته را گرامی میداریم و به شهدا درود می‌فرستیم و برای جانبازان، آزادگان و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی و عمر با برکت داریم.

گفتني است، نمايشگاه هفته دفاع مقدس تا ٨  مهرماه ميزبان زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) در سازمان مركزي آستان قدس رضوي در چهارراه شهداست./۹۷۰۵/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات