۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۳۰۵
همزمان با هفتم محرم؛

تجمع بزرگ لبیک یا حسین در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری تجمع سراسری «لبیک یا حسین(ع)» در ارومیه همزمان با هفتم محرم خبر داد.
حجت الاسلام داداش زاده

حجت الاسلام محمد داداش زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» در ارومیه خبر داد و افزود: این تجمع در ارومیه با حضور مداحان و با اجتماع عظیم عاشورائیان ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ششم مهرماه در محل خیابان سرداران برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این مراسم مداحان مختلفی به مداحی پرداخته و عزاداری ساده و خالی از حضور آلات موسیقی به صورتی سنتی و ساده و همراه با سینه زنی برگزار می شود.

وی گفت: در تجمع لبیک یا حسین(ع) با حضور پرشور هیأت های مذهبی، آسیبهای عزاداری ها به صورت هیئتی کاهش یافته و عزاداری جمعی با نظم و برنامه خاص انجام می شود.

حجت الاسلام داداش زاده خاطرنشان کرد: شهر ارومیه به رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب شهرت دارد با این وجود در عزاداری های ایام محرم به گونه ای برنامه ریزی شده است که هتک حرمتی نسبت به پیروان سایر ادیان و مذاهب صورت نگیرد.

وی گفت: در جلسات مختلف به مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان توصیه شده است که از ورود به مباحث نفاق خودداری کنند در غیر اینصورت به صورت جدی برخورد شده و در تمدید مجوز تجدید نظر می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: مداحان باید در روضه خوانی ها همواره در راستای تبیین و گسترش شعائر دینی تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 3000 هزار هیأت مذهبی در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و 700 هیأت در سامانه طوبی به ثبت رسیده است و استان از این جهت رتبه دوم را در کشور داراست.

حجت الاسلام داداش زاده گفت: همچنین چهار هزار مداح در سطح استان شناسایی شده است که اسامی سه هزار و 700 نفر از آنها در سامانه طوبی ثبت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی که با رعایت مقررات و قوانین نسبت به برپایی عزاداری ها در چارچوب سبک دینی اسلامی همت کنند، از سوی ستاد ساماندهی شئونات اسلامی تجلیل می شوند./936/پ202/ب1

ارسال نظرات