۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۲۹۶
حجت الاسلام رزاقی:

حق مداران با وحدت کامل در مقابل همه ظلم بایستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به این بخش از زیارت ناحیه که امام حسین(ع) سند قرآن است، گفت: اگر قرآن می گوید صبر و مقاومت کنید سند و مدرک ما برای مقاومت امام حسین(ع) است.
عزیزالله رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی، در پنجمین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که فریاد وا اسلامای امام خمینی(ره) در زمانی بود که درب مساجد باز بود و مردم عزاداری می کردند و نماز می خواندند، گفت: مردم مسجد می رفتند و نماز جماعت بر پا بود ولی با سلطه و نفوذ آمریکا و با ذلتی که برملت تحمیل شده بود امام فرمود دیگر از اسلام خبری نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام حسین(ع) هم در مدینه فریاد وا اسلاما سر داد، افزود: مردم در زمان قیام امام حسین(ع) هم مسجد داشتند و هم قران داشتند هم منبر و نصیحت و درس اخلاق داشتند و تنها چیزی که نداشتند حاکمیت اسلام و حاکمیت رهبر الهی و آسمانی بود که سیدالشهدا فریاد زد « علی الاسلام السلام، اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید».

وی افزود: آن روز با امروز یکسان است از این جهت که همه دشمنان با همه قوا برای نابودی همه حق قد علم کرده بودند و امروز می طلبد که همه حق مداران با وحدت کامل و با همدلی و همدستی در مقابل همه ظلم بایستند و این درسی است که سید الشهدا(ع) به ما داده است.

امام حسین با قیام خود رادمردی را به ما آموخت

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که هدف امام حسین(ع) نجات مردم بود، گفت: نجات امت اسلامی از دست جنایتکاران و رساندن مردم به نور و حاکمیت معنویت از مهم ترین اهدف سیدالشهدا(ع) بود و با قیام خود رادمردی را به ما یاد داد که امروز جوانانی مانند شهید حججی با پیروی از راه امام حسین(ع) به چنان آبرویی می رسند که همه ما به آن غبطه می خوریم.

وی با اشاره به اهمیت رهبری الهی و آسمانی بر جامعه اسلامی اظهار داشت: اگر می بینیم که عاشورا آبرومند است و مکتب عاشورا ماندگار است به خاطر شخصیت امام حسین(ع) است؛ در زیارت ناحیه آمده است که سیدالشهدا(ع) سند قرآن است و اگر ایشان نبود ما امروز سندی برای قران نداشتیم؛ مدرک ما برای عمل به دستورات قران و مقاومت در راه خدا حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که رزمندگان و شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم شاگردان اباعبدالله(ع) هستند، گفت: اگر کسی بگوید آیه 200 سوره آل عمران مسلمانان را به صبر و مقاومت دعوت کرده است آیا مدرکی هم برای این حرف قرآن وجود دارد ما حسین(ع) را نشان می دهیم که آنقدر صبر داشت که در روایتی از حضرت مهدی(عج) این تعبیر آمده است که «یا جداه لقد عجبت من صبرک الملائکه».

وی افزود: اگر قرآن در آخر سوره والفجر می فرماید برخی انسان ها راضی به رضای خداوند تا لحظه مرگ هستند، مدرک ما امام حسین(ع) است که در گودال قتلگاه فریاد زد «الهی رضا برضائک صبرا علی بلائک تسلیما لامرک لامعبود سوائک یا غیاث المستغیثین» و به همین خاطر سفارش شده است که سوره والفجر را در نمازهای خود زیاد بخوانید زیرا سوره حسین بن علی(ع) است.

گفتنی است در این مراسم آیت الله مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور و آیت الله محمود عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات