۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۲۸۲۹۵

خبرهای کوتاه از دنیای نشر

چاپ سیزدهم رمان «سقای آب و ادب»، انتشار کتابچه « شبیه افسانه‌ها» و کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» و نگارش ۵۰ داستان از روزهای انقلاب از عناوین اخبار کوتاه هستند .
دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ سیزدهم رمان «سقای آب و ادب»، انتشار کتابچه « شبیه افسانه‌ها» و کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» و نگارش 50 داستان  از روزهای انقلاب از عناوین اخبار کوتاه هستند  

چاپ پرفروش‌ترین رمان درباره حضرت عباس(ع) از مرز ۱۲۵ هزار نسخه گذشت

انتشارات کتاب نیستان، چاپ سیزدهم رمان «سقای آب و ادب» را منتشر کرد.

 «سقای آب و ادب»، اثری است متفاوت از سید مهدی شجاعی؛ رمان و روایتی از زندگی حضرت عباس(ع)، که بعد از سال‌ها، اندک اندک جامه خلق پوشیده و در ظرف کتاب تقدیم مخاطبان شده است. رمان به یقین متفاوت است با آثاری از همین قلم، هم از حیث فرم و هم از حیث نوع نگاه محتوایی.

اثر شامل ده فصل است: عباسِ علی. عباسِ ام‌البنین. عباسِ عباس. عباسِ سکینه. عباسِ مواسات. عباسِ زینب. عباسِ ادب. عباسِ حسین. عباسِ فرشتگان. عباسِ فاطمه.

در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال، راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند.

اما آنچه این کتاب را از حیث محتوا با دیگر آثار شجاعی متمایز می‌کند، بیشتر در فصل عباسِ فرشتگان به چشم می‌آید. در سایر فصول نویسنده دقیق و کامل بر اساس مستندات تاریخی، به روایت زندگی حضرت عباس(ع) می‌پردازد؛ اما در فصل نهم، شجاعی شیوه‌ای جدید را پیش می‌گیرد، روایتی متفاوت با مضامینی که بیشتر استحسان اوست، مفاهیمی جدید و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس بن علی(ع).

در این فصل کتاب آمده است :

«پیش از آن‌که راوی این داستان، قدم به فصل پایان بگذارد، ما فرشتگان؛ فرشتگان هفت آسمان، بر خود فرض می شماریم که پا به میدان بگذاریم و پرده از رخسار حضرت ابوالفضائل برداریم. و ناگفته پیداست که این نه بدان معناست که ما قادریم پرده از اسرار حضرت ابوالفضائل برداریم. چرا که رخسار، جلوه‌ای از جلوات حضور عیان است و اسرار، جنس و جوهری از علوم در پرده و معارف پنهان. و فاصله میان این دو، فاصله میان زمین است تا آسمان. دلیل یا فلسفه حضورمان در این میدان را در سطور آتی در خواهید یافت، و امّا چرا این فصل را برای حضور انتخاب کردیم و در این مقطع از روایت داستان، وارد میدان شدیم!؟ پیش از این نیامدیم، چون امید یا انتظار یا توقع داشتیم که سایه و شبحی از رخسار حضرتش را در لابه‌لای خطوط داستان ببینیم ولی وقتی دیدیم که روایت رو به اتمام است بیرؤیت رخسار حضرت، و داستان در آستانه فصل پایان، ترسیدیم که مبادا نقطه ختم بر پایان داستان بنشیند و حرفهای اصلی و اصلیترین حرفها همچنان ناگفته بماند…»

تک‌خاطره‌های دفاع‌مقدس را در «شبیه افسانه‌ها» بخوانید

شبیه افسانه‌ها عنوان دفتر اول یک کتاب کوچک ۵۶صفحه‌ای به قلم سیدغلامرضا حسینی است که تک خاطره‌ای از شهدا زینت بخش هر صفحه آن است.

چند خاطره از این کتاب می‌خوانیم:

کوموله ها پیغام دادند: براى تحویل جنازه شهید رضا جنیدى سى هزار تومان مى خواهند.

خانواده در جواب گفتند: ” شهید ما را آتش بزنید، ما به ضد انقلاب پول نمى دهیم ”

***

«استفاده اختصاصى ممنوع»

باید سریع بچه را که دستش شکسته بود به بیمارستان مى رساندیم، شهید برونسى دوان دوان رفت و تاکسى گرفت، ماشین سپاه که در اختیارش بود جلوى در خانه پارک بود!

***

بعد از فتح منطقه اى در سوریه یکى از مدافعان حرم رو به شهید مرتضى عطایى کرد و پرسید: جاى شهدا خالى نیست؟ ابوعلى جواب داد: این چه حرفیست! جاى ما پیش شهدا خالیست!

خیلى زود به آرزویش رسید، ساعتى بعد شهید شد…

همزمان با هفته دفاع مقدس انتشارات هنگام چاپ اول این کتاب« شبیه افسانه‌ها» را در شمارگان ۲۰۰۰نسخه و با قیمت ۲۰۰۰ تومان منتشر شده است. همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس این کتاب با ۵۰%تخفیف عرضه می شود و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب بمی توانند با تلفن مرکز پخش ۸۸۵۰۳۳۴۱ تماس بگیرید./998/

کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» منتشر شد

انتشارات به نشر، کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» نخستین جلد از مجموعه هفت جلدی «ادعیه و اعمال ماه‌های قمری» را  منتشر کرد.

همزمان با دهه اول محرم و ایام شهادت امام حسین (ع)، انتشارات به نشر، نخستین چاپ کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» را با بازنویسی بتول احمدی روانه بازار کتاب کرده است.

این کتاب که نخستین جلد از مجموعه هفت جلدی «ادعیه و اعمال ماه‌های قمری» است، در قالب سه فصل با عنوان‌های «در بارگاه امام(ع)»، «آداب و اعمال محرم» و «آداب و اعمال صفر» تدوین شده است.

نگاهی گذرا به زندگی امام حسین(ع)، فضیلت زیارت ایشان، عظمت و حرمت ماه محرم در کلام معصومان(ع)، روزشمار قیام کربلا، روزشمار مهمترین مناسبت‌های ماه محرم و صفر و آداب و اعمال این دو ماه، بخشی از موضوعات مطرح شده در این کتاب را شامل می‌شود. 

انتشارات به نشر، نخستین چاپ کتاب «ادعیه و اعمال محرم و صفر» ار در ۱۳۲ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه  راهی بازار نشر کرده است.

۵۰ داستان به روایت خبوشان از انقلاب نوشته شد

محمدرضا شرفی خبوشان، نویسنده کودک و نوجوان، از تولید۵۰ داستان کوتاه برای نوجوانان خبر داد.

 محمدرضا شرفی خبوشان، ، درباره جدیدترین آثارش گفت: چندی پیش مجموعه ۵۰ جلدی شامل ۵۰ داستان کوتاه با موضوع حال و هوای روزهای انقلاب برای نوجوانان نوشته‌ام و آن را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده‌ام.

 وی درباره این مجموعه این گونه توضیح داد: در این مجموعه داستان‌های مستقلی با موضوعات مختلف مرتبط با روزهای انقلاب با شخصیت‌های متفاوت بیان شده است و می‌تواند در آشنایی بچه‌ها با این دوران مفید باشد.

شرفی خبوشان همچنین گفت: علاوه بر این در حال حاضر هم مشغول نوشتن رمانی برای نوجوانان در قالب طنز و فانتزی هستم که تا پایان پاییز به اتمام خواهد رسید.

محمدرضا شرفی خبوشان نویسنده رمان «عاشقی به سبک ون‌گوگ» است که در هشتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد به عنوان کاندیدا در بخش رمان معرفی شده بود./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات