۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۲۸۲۹۴
در نشست خبری تشریح شد؛

آخرین اخبار کنفرانس «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی»

عابدین سیاحت اسفندیار در دومین نشست خبری با ارائه آخرین آمار این کنفرانس بین‌المللی، گفت: تا کنون ۲۲۵ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی ارسال شده است.
دانشگاه مجازی جامعه المصطفی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عابدین سیاحت اسفندیار، معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی، امروز در نشست خبری نخستین کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» که در سالن اجتماعات دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی العالمیه برگزار شد، به ارائه آخرین آمار این کنفرانس بین‌المللی پرداخت و گفت: تا کنون 225 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی ارسال شده است.

سیاحت اسفندیار با اشاره به تأثیرگذاری فضای مجازی در زندگی روزمره بشر گفت: بی‌تردید اهمیت و تأثیرگذاری بسیار بالای فضای مجازی انکار شدنی نیست، زندگی بشر در عصر کنونی با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گره خورده است و نمی‌توان این دو فضا را از یکدیگر تفکیک کرد، چرا که زندگی انسان‌ها بدون بهره‌گیری از این فضا قابل تصور نیست.

دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی با تأکید بر این که فضای مجازی با آن که می‌تواند تهدیدی برای بشریت تلقی شود اما سازمان‌ها و ارگان‌های مذهبی باید در این فضا حضور داشته باشند، عنوان کرد: رقبای ما از فرصتی که این فضا در اختیار آنها قرار داده است، با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته با نهایت سرعت در حال تبلیغ محتوای مدنظر خود هستند، از این رو ما نیز باید تهدید فضای مجازی را تبدیل به یک فرصت کرده و بکوشیم تا در سطح بالاتری از این فضا بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این که موضوع این کنفرانس یک موضوع بین‌رشته‌ای به شمار می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر مراکز مختلفی به عنوان مشارکت کنندگان علمی، دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی را در برگزاری این کنفرانس یاری می‌رسانند.

معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی عنوان نخستین کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» را موضوعی خاص معرفی و خاطرنشان کرد: طی رصد و بررسی‌های به عمل آمده در داخل و خارج کشور، کنفرانسی یافت نشده است که در هر سه حوزه فضای مجازی، آموزش و دین برگزار شده باشد.

وی عنوان کرد: به دلیل کم بودن منابع تحقیق برای نگاشتن مقاله در موضوع کنفرانس، پیش‌بینی ما این بود که تعداد مقالات ارایه شده بسیار کمتر از حد معمول کنفرانس‌های مشابه خواهد بود، اما برخلاف انتظار ما مقاله‌های بسیاری به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که بیانگر اشتیاق محققان و پژوهشگران برای نگاشتن مقاله در این عرصه است.

اسفندیار با بیان این که نخستین کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» در هفت زبان برگزار می‌شود، اظهار داشت: مقالات ارایه شده به این کنفرانس در هفت زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و آذری به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و اکنون در مرحله داوری قرار دارند.

وی با اشاره به تمدید ارسال مقاله تا 15 مهرماه سال جاری به دبیرخانه این کنگره، افزود: از میان 325 نفری که در سامانه دانشگاه مجازی جامعه المصطفی ثبت‌نام کرده‌اند در حال حاضر 225 مقاله در 26 ملیتِ ثبت نام کنندگان شامل: انگستان، برزیل، بنگلادش، الجزایر، اندونزی، مالی، اکراین، نیجری، افغانستان،‌ مالزی، سوریه، عراق، استرالیا‌،‌ ترکیه، آذربایجان، دانمارک، کانادا، پاکستان، هند، آمریکا، تونس، جمهوری‌چک، رومانی، لبنان، آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران ارایه شده است.

دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی از خبرگزاری رسا بابت پوشش جامع اخبار این کنگره بین‌المللی تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: انجام تبلیغات در چندین دانشگاه خارجی و دعوت از اساتید و پژوهشگران برای ارسال مقاله از جمله دانشکده الهیات ارتدوکس دانشگاه بخارست رومانی، دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه بوهه میای غربی، دانشگاه مالت، دانشگاه علیگر هند از دیگر اقدامات مهم این دوره از همایش است.

اسفندیاری با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های این کنفرانس گفت: تاکنون هشت پیش نشست به زبان های مختلف از طرف دبیرخانه و مراکز همکار برگزار شده است.

وی یادآور شد: این همایش 27 و 28 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 15 مهر و متن کامل مقالات خود را تا 30 شهریورِ سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات