۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۲۸۵
رسانه های امروز در یک نگاه؛

تجزیه عراق بحران تازه برای منطقه

ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻯ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻗﻠﻴﻢ ﻭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻯ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ، مطالبه شفافیت، خطای بارز بارزانی، ترامپ بازیگر هوملند، انتظار از راهبانان امین، نقش دفاع مقدس در امنيت پايدار ايران بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻯ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻗﻠﻴﻢ ﻭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻯ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ، مطالبه شفافیت، خطای بارز بارزانی، ترامپ بازیگر هوملند، انتظار از راهبانان امین،  نقش دفاع مقدس در امنيت پايدار ايران بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که بیشتر مباحث مطرح شده بر موضوع همه پرسی اقلیم کردستان بود.

روزنامه قدس با اشاره به همه پرسی کردستان و تبعات حاصل از آن نوشت استقلال کردستان در این وضعیت موجود منطقه می توان خسارات جبران ناپذیری را بر منطقه وارد کند و باعث بحران و درگیری در آینده خواهد شد؛ مردم کرد باید به این نکته توجه کنند که تجزیه عراق و جدایی کردستان هیچ سودی برایشان نخواهد داشت و از سوی کشورهای همسایه تحت فشار خواهند بود.

با توجه به هفته دفاع مقدس روزنامه جوان به این موضوع پرداخت و نوشت جنگ هشت ساله در آن وضعیت و شرایط موجود کشور قطعا در هر کشوری اتفاق می افتد چند روزه شکست میخورد چرا که تمام قدرت های جهان علیه ایران به پا خواسته بودند و البته باید گفت که همه پیروزی های موهبت الهی بود که به واسطه رزمندگان اسلام صورت می گرفت.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله گستاخی های ترامپ اشاره کردند که در ذیل می خوانیم.

ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻯ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻗﻠﻴﻢ ﻭ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻯ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ

روزنامه قدس نوشت: ﻫﻤﻪ ﭘﺮﺳﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﻳﻄﻰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺎﻭﺭﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺩﺭﮔﻴﺮﻯ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﺑﺎ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻋﺶ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻟﻄﻤﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ادامه مطلب...

مطالبه شفافیت

روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز خود نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده است با پیروی از سیاست شفاف‌سازی در این وزارتخانه، تمامی هزینه‌ها و بودجه برنامه‌های فرهنگی و بودجه همه برنامه‌ها را در دسترس عموم قرار دهد.

ادامه مطلب...

ترامپ بازیگر هوملند

روزنامه وطن امروز نوشت: واکنش دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به رونمایی از موشک خرمشهر توسط ایران، پروسه فشار به ایران با ادعای همکاری با کره‌شمالی را تکمیل کرد.

ادامه مطلب...

خطای بارز بارزانی

روزنامه صبح نو نوشت: سرانجام و به رغم همه مخالفت‌ها، رفراندوم استقلال اقلیم برگزار و «مسعودبارزانی» رییس منطقه کردستان عراق که با وجود مخالفت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم از عراق تاکید داشت، روز گذشته پای یکی از صندوق‌های رأی‌گیری حاضر و رأی خود را به صندوق انداخت.

ادامه مطلب...

انتظار از راهبانان امین

روزنامه کیهان نوشت: اگر نگاهی به روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بیاندازیم درمی‌یابیم که جمهوری اسلامی ایران اینک در «موقعیت ویژه» قرار دارد، پیروزی‌های پی در پی جبهه اسلام از یک سو و شکست‌های سلسله‌ای آمریکا و نیروهای وابسته به آن در منطقه از سوی دیگر چشم‌ها را متوجه ایران کرده است.

ادامه مطلب...

نقش دفاع مقدس در امنيت پايدار ايران

براي دفاع مقدس هشت ساله مردم ايران در برابر تهاجم گسترده و همه جانبه رژيم بعثي حاكم بر عراق كه از حمايت همه قدرت‌هاي مطرح جهان در آن دوران برخوردار بود، فهرست بلندي از دستاوردها را مي‌توان برشمرد.

ادامه مطلب...

روحیه محافظه‌کاری مهم‌ترین نقص دستگاه سیاست‌خارجی است

در مجموع، فقدان ابتکار، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ی سیاست خارجی دولت دوازدهم و نیز عدم وجود طرح عملی برای مقابله با حاکمیت روحیه محافظه‌کاری از جمله مهم‌ترین نقیصه‌های این برنامه محسوب می‌شود.

ادامه مطلب...

در پایان باید گفت بعد از شکست داعش در منطقه استقلال کردستان یکی دیگر از نقشه های شوم آمریکا و رژیم صهیونیست است تا بتوانند به هدف خود در منطقه برسند./۱۳۲۵/۳۰۲/خ

ارسال نظرات