۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۲۸۲۷۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

هدف از برپایی موکب اوقاف قزوین، ترویج سنت حسنه وقف است

حجت الاسلام عادل گفت: موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین امسال در نجف اشرف با هدف ترویج سنت خسنه وقت و پذیرایی از زوار برپا می شود.
حجت الاسلام عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره اوقاف برگزار شد با اشاره به برپایی نمایشگاه نمادین ویژه کربلا گفت: اداره اوقاف و امور خیریه همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) نمایشگاهی را با موضوع حماسه کربلا برپا کرده است که برای علاقمندان به ویژه جوانان از جذابیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام محرم افزود: در این ایام به مناسبت سوگواری سالار شهیدان مراسم عزادارای در تمام مساجد و بیشتر امامزاده‌های استان همراه با اطعام به عزاداران برگزار می‌شود که متولیان این مراسمات به طور عمده از خیرین استان هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به عظیم‌ترین اجتماع بشری در ماه محرم اظهار کرد: اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع و همایشی است که در دنیا نظیر نداشته و سال ها توانسته است یک جلوه‌ای از حضور میلیونی شیعیان و مسلمانان را نشان دهد اربعین حسینی به واقع بزرگ‌ترین محور وحدت میان مسلمانان است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات اداره اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: این اداره طبق سنوات گذشته که برگزاری موکب‌ها و برپایی مراسمات ویژه عزاداری ویژه اربعین را بر عهده داشته امسال هم همان برنامه به طور عمیق تر و با اصول جامعی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به مکان برقراری موکب اداره اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: موکب اداره اوقاف امسال در نجف اشرف برپا می‌شود هدف از برپایی این موکب پذیرایی از زوار در نجف است از این رو با هماهنگی دوستان در ستاد عتبات و ستاد اربعین استان موکب پذیرایی و پشتیبانی را خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: موکبی که در نجف برپا می‌شود به مدت ده روز در نزدیکی صحن حضرت امیرمومنان(‌ع) برقرار خواهد بود در این موکب یک بخش اختصاص به فعالیت‌های فرهنگی داشته و بخش دیگر بخش پذیرایی است که شامل سه وعده غذای گرم در صبح و ظهر و شب است.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به هزینه‌های مورد استفاده قرار گرفته شده در برپایی موکب ویژه اربعین عنوان کرد: تمام هزینه‌ها از طرف موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی استان تامین شده است این امر موکب تحت عنوان موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین است که هدف از آن تبلیغ وقف و بیان جایگاه و اهمیت آن در میان مردم است.

وی در پایان گفت: به منظور حمایت از تولیدات استان کلیه اقلامی که در موکب مورد استفاده قرار می گیرد از محصولات خود استان است این امر روند بهداشت و سلامت زائران را تضمین کرده و از هر نظر آنها را از آسیب های جسمی محفوظ می دارد./873/پ202/ب1

ارسال نظرات