۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۲۸۲۷۱
حجت الاسلام صادقی واعظ:

شرط مهم ایمان پذیرش ولایت اهل بیت است

استاد حوزه علمیه امام حسین(ع) را تجلی هدایت دانست و گفت: هدایت و ضلالت هر کس دست خود او است و انسان ها باید شرایط هدایت را در خود ایجاد کنند.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ، در پنجمین روز از عزاداری دهه اول محرم دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: اگر چه که تمام ائمه(ع) هادی و راهنما هستند، اما سید الشهدا(ع) به عنوان تجلی و نماد هدایت معرفی شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امام حسین(ع) در مسیر مکه تا کربلا تمام تلاشش را برای نجات و دستگیری بندگان خدا انجام می دهد، گفت: هدف امام حسین(ع) جز هدایت نیست؛ روز عاشورا با این که بیشتر به بعد شهادت پرداخته می شود یک بخش مهم عاشورا دعاها و مناجات های امام حسین(ع) با خدا است که از صبح تا غروب عاشورا یک لحظه این ارتباط قطع نمی شود.

وی افزود: بخش سوم عاشورا هدایت گری است و در خطبه هایی که امام حسین(ع) خوانده اند مشهود است؛ امام حسین(ع) در خطبه ای فرمود بروید و با خود خلوت کنید و بیندیشید که به چه کسی امیرالمؤمنین می گویید؛ بنابراین امام تمام تلاشش را برای هدایت و دستگیری انجام داد.

حجت الاسلام صادقی واعظ اظهار داشت: یک نمونه هدایت گری امام حسین(ع) صبح عاشورا است که همه جا مؤذن حضرت حجاج بن مسروق بوده ولی اذان صبح عاشورا را در اکثر مقاتل نقل کرده اند که حضرت علی اکبر گفته است زیرا این جا صحبت از جوانی است که شبیه ترین مردم به پیامبر(ص) است تا مردم صدا و چهره پیامبر(ص) و جایگاه امام حسین(ع) را به یاد آورند و هدایت شوند.

وی با اشاره به این که خداوند در سوره اعراف می فرماید که مردم در این دنیا دو گروه هدایت یافته و گمراه هستند، افزود: این هدایت و ضلالت را خود انسان ها رقم می زنند؛ عده ای در کربلا امام برای هدایت شان تلاش می کند ولی خودشان هدایت را بر ضلالت ترجیح می دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برای رسیدن به هدایت دارا بودن چند ویژگی لازم است، گفت: اولین شرط هدایت ایمان است؛ ایمان فراتر از اسلام است و نیاز به اثبات دارد و باید به آنچه گفته می شود عمل کنیم زیرا ما در کربلا نماز خوان و قران خوان زیاد داشتیم ولی سر از تن صاحب دین جدا کردند؛ آنچه در کربلا کم بود مؤمن بود که به آنچه ادعا کرده است عمل کند.

وی افزود: شرط مهم ایمان پذیرش ولایت اهل بیت(ع) است و مردم در کربلا از این ولایت بی بهره اند و پیرو خلافت بودند و به ضلالت کشیده شدند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شرط دوم هدایت تلاش و جهاد در راه خدا است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که دعا کننده بدون عمل مانند تیرانداز بدون کمان است؛ عده ای در کربلا می دانستند که امام حسین بر حق است ولی برای رسیدن به کشتی نجات تلاش نکردند.

وی اظهار داشت: سومین شرط هدایت پیروی و اطاعت از ولایت است؛ چهارمین شرط هدایت بازگشت و توبه به سمت خدا و امید داشتن به خدا است و انسان باید با وجود این که گناه خود را کم نمی شمارد ولی به لطف خدا امید داشته باشد و از گناهان خود توبه کند./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات