۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۲۶۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مطالب بدون سند به جریان عاشورا اضافه نکنیم

استاد حوزه علمیه قم گفت: ارزش های کربلا باید پررنگ شود تا جامعه بداند وقتی یک انسان مؤمن، معتقد و ولایتمدار شد در راه حق و ولایت تمام وجود خود را فدا می کند و تا آخر پای دین و مکتب ایستادگی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری روز پنجم محرم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، بر الگوگیری از سیره سیدالشهدا  و اصحاب آن حضرت تأکید کرد.

وی عاشورا را دارای درس های آموزنده و تأثیرگذار برای سازندگی جامعه دانست و افزود: اصحاب امام حسین(ع) دارای ایثارگری و نفس مطمئنه بودند و جان خود را در مسیر ولایت و سیدالشهدا فدا کردند و بی صبرانه مشتاق ملاقات معبود بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های شخصیتی حبیب بن مظاهر اظهار داشت: حبیب از یاران بسیار با اخلاص و همراه سیدالشهدا بود که برای یاری حضرت به سرعت خود را به کربلا رساند و به گونه ای نبود که حضرت برای او نامه ای بنویسد.

وی ادامه داد: گاهی نامه ای تحت عنوان« من الحبیب الی الحبیب» در رسانه ها خوانده می شود که سند درستی ندارد، حبیب نامه نمی خواست بلکه با سر خدمت امام حسین(ع) آمد، این مطالب در کتاب های مصدر نیامده و معلوم نیست چنین چیزی از کجا نقل و استناد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که مطالب حقیقی و مستند کربلا، جریان عاشورا و اصحاب امام حسین(ع) باید برای مردم تبیین شود، ابراز داشت: حبیب شخصیت کمی نیست، ایشان شخصیتی است که وقتی امام حسین(ع) بالای سر او آمد فرمود خداوند تو را رحمت کند کسی بودی که قرآن را در یک شب ختم می کردی.

وی عنوان کرد: خود جریان عاشورا و شخصیت های بزرگی که در آن حضور داشتند در صورتی که به صورت صحیح تببین شود اثرگذاری لازم را خواهد داشت و نیاز ندارد که مطالبی را از خود و بدون سند به این موضوعات اضافه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ارزش های کربلا باید پررنگ شود تا جامعه بداند وقتی یک انسان مؤمن، معتقد و ولایتمدار شد در راه حق و ولایت تمام وجود خود را فدا می کند و تا آخر پای دین و مکتب ایستادگی می کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات