۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۲۵۹
معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان خبر داد؛

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی و همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه استان خبر داد.
اوقاف

حجت ‌الاسلام مرتضی فرهادی ‌نژاد، معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح با نصب پرچم عزا در امامزاده عبدالله شوشتر آغاز شد و در ادامه آن برنامه جهانی شیرخوارگان حسینی در اکثر بقاع متبرکه استان اول محرم با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با بیان نصب پرچم های لبیک یا حسین در بقاع متبرکه و سر دادن شعارهای لبیک یا حسین و کرامتنا الشهاده اظهار داشت: برنامه های عزاداری بقاع استان به صورت رسمی با سر دادن شعارهای مذکور آغاز شد و در ششم محرم ویژه برنامه «احلی من العسل» را طبق تفاهم صورت گرفته با آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در بقاع و مصلاهای نمازجمعه استان برگزار می کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به ویژه برنامه ستارگان حسینی در برخی بقاع استان برای گرامیداشت حضرت رقیه(س) گفت: در تاسوعا و عاشورا هیأت ها در بقاع  متبرکه عزاداری کرده و در ادامه شاهد مقتل خوانی خواهیم بود.

حجت الاسلام فرهادی نژاد به پیاده روی روز دهم در شهرستان های بهبهان و دزفول اشاره و بیان داشت: در این پیاده روی مسیر حرم سبزقبا تا محمد بن جعفر طیار طی خواهد شد.

وی به برگزاری همایش رهروان زینبی اشاره کرد و افزود: این همایش بعد از ظهر دوازدهم محرم با همکاری بسیج جامعه زنان استان برگزار می شود که امیداوریم بانوان پیرو حضرت زینب(س) در مسیر حرمت و حفظ کرامت زن، حجاب و عفاف باشند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در چند شهرستان استان ابراز داشت: این طرح برای دانش آموزان مستعد و نیازمند روستایی و مناطق محروم است که در این باره در شهرستان شادگان 250 بسته تحصیلی را با کمک آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان پخش کردیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه 200 تا 300 بسته تحصیلی در میان دانش آموزان نیازمند شهرک چمران ماهشهر توزیع شد، افزود: طرح پیوند آسمانی (تهیه جهیزیه) ویژه نیازمندان را در شهرستان ماهشهر برگزار و در طی آن 25 دستگاه یخچال فریزر به زوج های جوان نیازمند و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی اهدا شد.

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به اینکه طرح پیوند آسمانی کشوری و در راستای اجرای نیات واقفان برگزار می شود، اظهار داشت: نیت بوده که مبلغ جهیزیه های خریداری شده از محل موقوفات پرداخت شود که چنین اقدامی عملی شد و در زمینه مهر تحصیلی هم نیت بر آن بود که از محل موقوفه به دانش آموزان مستعد نیازمند کمک شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات