۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۲۵۸
شخصیت های فلسطینی:

همه پرسی کردستان، یک بازی اسرائیلی است

آنچه در کردستان عراق اتفاق افتاد بخشی از بازی اسرائیل در شمال عراق است که در راستای تجزیه منطقه طراحی شده است.
همه پرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، این روزها مردم و شخصیتهای فلسطینی با نگرانی و تردید، مسائل مربوط به جدایی کردستان عراق را پیگیری میکنند به ویژه اینکه اسرائیل با قدرت و صراحت و نه از پشت پرده از این توطئه حمایت می کند و از طریق تریبون های رسمی و رسانه ای خود این حمایت را اعلام کرده است.

ناظران بر این باورند که حضور مشکوک اسرائیل به طمع ورزی این رژیم استعماری و دیدگاه شوم آنها برای تجزیه تمام منطقه ارتباط دارد.

همه پرسی کردستان، بخشی از بازی اسرائیل در شمال عراق است

در همین راستا مامون سویدان از رهبران جنبش فتح گفت: آنچه امروز در کردستان عراق اتفاق می افتد بخشی از بازی اسرائیل در شمال عراق است که بسیار شبیه اتفاقاتی است که در گذشته در جنوب سودان رخ داد.

سویدان ادامه داد: ما در برابر مرحله جدیدی از بازی توسعه طلبانه ای قرار داریم که برخی می خواهند آن را در تمام کشورهای عربی و اسلامی پیاده کنند و این بازی بر استراتژی تجزیه منطقه استوار و مبتنی است.

وی افزود: ادامه یافتن این توطئه در گرو این است که آنها بتوانند اقلیت های عراق و منطقه را فریب دهند و تحریک کنند و به اختلافات داخلی در کشورهای مختلف دامن بزنند و بر آتش جنگ های داخلی بدمند.

این شخصیت فلسطینی در ادامه از غیاب شخصیت های تاثیرگذار سیاسی و دینی در برابر این توطئه اظهار تعجب کرد و گفت: از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی انتظار می‌رفت در برابر این توطئه واکنش نشان دهند.

برخی کوته نظران نیز منافع خود را با منافع آمریکا گره زده اند

از سوی دیگر گاندی امین کارشناس مسائل بین الملل از پافشاری برخی طرف ها بر تکرار اشتباهات ویرانگر گذشته اظهار تعجب کرد و گفت: استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه بر اساس عدم دخالت مستقیم و به کارگیری نیروهای منطقه استوار است و متاسفانه برخی کوته نظران نیز منافع خود را با منافع آمریکا گره زده اند و به همین خاطر در راستای سیاست آمریکا گام بر می دارند، اما در نهایت نتیجه عکس خواهند گرفت.

گاندی ادامه داد: توطئه‌گران، تاکتیک های موقت و گذرا را به عنوان استراتژی جلوه می دهند و از این رو برخی نیروهای منطقه فریب خورده و سراب را به صورت آب می بینند و البته تجربه های زیادی نیز در این زمینه برای عبرت آموزی وجود دارد مانند تجربه افغانستان و عراق و سوریه و لیبی و غیره.

وی افزود: اسرائیل در این زمینه، حمایت کامل خود از همه پرسی جدایی کردستان را پنهان نمی کند و بارها با صرحت این حمایت را اعلام کرده است و از جمله نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و جدعون ساعر رهبر حزب لیکود به صراحت از این حمایت پرده برداشته اند.

البته مسأله به اینجا ختم نمی شود، بلکه اسرائیلی ها تبلیغات رسانه ای و ترویجی حمایتی گسترده ای را برای حمایت از این اقدام ناخوشایند بین المللی آغاز کرده اند. و البته اسرائیل در حمایت خود از کردها که به بهانه حمایت از حق آنها در تعیین سرنوشت خویش صورت می گیرد؛ فراموش کرده که رژیم صهیونیستی پیش از این تصمیم شماره 3236 سازمان ملل در سال 1974 را که بر حق مردم فسلطین در تعیین سرنوشت خود تاکید می کرد، بر دیوار کوبید و به آن هیچ اعتنایی نکرد./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات