۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۲۸۲۴۱
روحانی اهل سنت لبنان:

هر که تحت تاثیر اندیشه وهابیت قرار نگیرد عاشق حسین می شود

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اینکه هر مسلمان واقعی عاشق امام حسین(ع) است، گفت: صبر و انسانیت از عوامل عشق جهانیان به این امام به شمار می آیند.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در سخنانی که به مناسبت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در منطقه العاقبیه ایراد کرد، گفت: طبیعی است که هر مسلمان واقعی، امام حسین(ع) را دوست داشته باشد. مسلمانی که تحت تاثیر اندیشه های وهابیت قرار نگرفته باشد بر اساس آیات قرآنی و احادیث رسول اکرم(ص) به عظمت و جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) پی می برد.

وی افزود: حضرت محمد(ص) می فرماید که «حسين مني وأنا من حسين أحبّ الله من أحبّ حُسينا» و این بهترین دلیل برای عشق به این امام است. این در حالی است که بسیاری از غیرمسلمانان نیز به حسین(ع) عشق می ورزند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: غیرمسلمانان به این دلیل به چنین عشق و محبت و احترامی به این امام رسیده اند که سیره ایشان را به خوبی مطالعه کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه صبر و انسانیت اباعبدالله(ع) مهمترین مسائلی است که غیرمسلمانان تحت تاثیر آن قرار دارند، اظهار داشت: صبر به معنای مشاهده حقیقت زیبایی از راه مصیبت است و بر این اساس حضرت زینب(س) می فرماید که «ما رأیت الا جمیلا». این صبری است که حسین را به بالاترین درجات رهسپار می کند و به وسیله آن توانست بر دشمنان تاثیر بگذارد.

شیخ صهیب حبلی ادامه داد: این امام نسبت به اهل بیت و یارانش به صورت یکسان تعامل می کرد و همانگونه که صورت بر صورت فرزندش می گذاشت صورت خود را بر صورت برده سیاه قرار می داد و همانطور که به یاری اهل بیت خود می پرداخت به یاری اصحاب می شتافت.

وی از عدم آغاز جنگ با دشمن به عنوان نماد انسانیت امام حسین(ع) یاد کرد و گفت: این قاعده ای است که جدش حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین امام علی(ع) به آن پایبند ماندند چرا که آنها درصدد هدایت دشمنان خود بودند و به همین دلیل است که این امام با دشمنان بر اساس عقل و منطق صحبت می کرد.

رییس جمعیت الفت به بیان جنبه دیگری از انسانیت این امام پرداخت و افزود: خروج امام از مکه برای جلوگیری از قتل ایشان از سوی دشمنان در خانه خدا از دیگر ابعاد انسانیت ایشان به شمار می آید. حسین(ع) به شدت به قداست کعبه اهتمام داشت و نمی خواست مردم در این مکان به قتل برسند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: این در حالی است که یزید هیچ قداستی برای کعبه قائل نبود و آن را با منجنیق به آتش کشید. آل سعود نیز امروزه از کعبه برای ضربه زدن به جوامع اسلامی استفاده می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات