۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۸۲۳۸
کارشناس مذهبی:

امام حسین برای همه کشتی نجات است

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که فرشتگان بیش از انسان ها ارزش امام حسین(ع) را می دانند، آن حضرت را برای همه کشتی نجات دانست
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در پنجمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر آیت الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) می گوید روزی در چهارسالگی به اتاق پیامبراکرم(ص) وارد شدم و مشاهده کردم که ابی بن کعب نیز نزد پیامبراکرم(ص) است که پیامبر خطاب به من گفت ای اباعبدالله ای زینت آسمان ها و زمین.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام عالم چه آسمان و چه زمین زیبا است، زیرا خداوند غیر از زیبایی چیزی خلق نکرده است و  این که پیامبراکرم(ص) امام حسین(ع) را زینت آسمان ها و زمین خطاب می کند نشان می دهد امام حسین از خورشید، ماه و ستارگان آسمان و تمامی موجودات زمینی زیباتر است.

وی ادامه داد: ابی بن کعب از پیامبراکرم(ص) سؤال می کند مگر می شود شخصی به غیر از شما زینت آسمان و زمین باشد؟ پیامبراکرم(ص) در جواب بیان می کند یا ابی به خدا سوگند حسین در آسمان ها بزرگ تر از حسین در زمین است؛ می توان گفت دلیل عظمت امام حسین(ع) در آسمان ها این است که در آسمان ها فرشتگانی وجود دارند که معصوم و مجرد هستند به عبارت دیگر در آسمان ها غیبت، زنا و دروغ وجود ندارد.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: در مقابل در زمین دروغ، شراب خواری، فسق، کفر و هر گناه دیگری وجود دارد از سوی دیگر امام حسین(ع) معصوم است بنابراین فرشتگان آسمان ارزش آن را بیشتر می دانند تا مردم روی زمین زیرا در زمین هرچند دوست داران فراوانی داشته باشد اما باز هم دشمنانی دارد اما در آسمان همه دوستدار او هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به روایت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اظهار کرد: تفاوت مصباح با سراج در این است که روشنایی سراج مادی است و عالم ماده را روشن می کند اما مصباح دل انسان را روشن می سازد.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که تفاوت میان کشتی حضرت نوح(ع) و کشتی امام حسین(ع) در چیست، خاطرنشان کرد: حضرت نوح(ع) به دستور خداوند برای نجات یارانش از غرق شدن، کشتی می سازد و هرکس بر آن سوار شود نجات پیدا می کند و هرکس سوار نشود غرق می شود؛ اما کشتی امام حسین(ع) تلاش می کند تا غرق شدگان و منحرفان را نیز نجات دهد./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات